• Anonym (A2)

Sambo som ständig gömmer dator/mobil

Är sambo med en man som ständigt döljer dator/mobil. 
    Han sitter vid dator eller håller i mobilen. Varje gång jag kommer gående så avslutar han och sätter på datorspel med ljud. 
    Så fort jag avslutar något, stänger av duschen, går ut ur köket eller sovrum så går ljudet på tvspel igång. 
    Det spelar ingen roll hur många gånger i följd jag går in och ut ur rummet. Håller jag på med något och går in och ut sjutton gånger så händer samma sak. 
    När man frågar honom varför tvspel sätts på varje gång jag närmar mig så är det olika varianter av svar som handlar om att jag inbillar mig. 
    Eftersom detta händer varje timme, varje dag, i flera år så har det hänt att jag tappat tålamodet. Då kan det bli bättre 1-2 dagar, sedan är det igång.
    Jag har kommit på mig själv med att få en isklump i magen och struntar i att gå och hämta grejen jag glömt eftersom mina rörelser i huset åtföljs av ljud. Tystnad när jag är i rummet och när jag går ut kommer tvspelsljud.
    Det spelar ingen roll hur många gånger man tar upp problemet. Att förklara att det är psykiskt påfrestande hjälper inte. Att bli arg hjälper inte. Då ska han bli ännu argare och skrika. 

Vad är det som händer? Vad tänker ni om detta?

• Svar på tråden Sambo som ständig gömmer dator/mobil
  • Anonym (M)

Jag undrar vad du ska med en sådan man till?

• Xenia

Antingen har han något skumt för sig som han vill att du absolut inte ska se.

Eller så anser han att du är för nyfiken.

• Anonym (?)

Svårbedömt. Ser han på mycket porr? Runkar?

• Anonym (Erfaren_man)

Han porrsurfar. 

• Anonym (?)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-01-09 23:46:16 följande:

Han porrsurfar. 

Och smygrunkar.
  • Anonym (Ines)
    Anonym (A2) skrev 2025-01-09 21:50:56 följande:

Han sitter vid dator eller håller i mobilen. Varje gång jag kommer gående så avslutar han och sätter på datorspel med ljud. 
    Så fort jag avslutar något, stänger av duschen, går ut ur köket eller sovrum så går ljudet på tvspel igång. 
    Det spelar ingen roll hur många gånger i följd jag går in och ut ur rummet. Håller jag på med något och går in och ut sjutton gånger så händer samma sak. 
    När man frågar honom varför tvspel sätts på varje gång jag närmar mig så är det olika varianter av svar som handlar om att jag inbillar mig. 
    Eftersom detta händer varje timme, varje dag, i flera år så har det hänt att jag tappat tålamodet. Då kan det bli bättre 1-2 dagar, sedan är det igång.
    Jag har kommit på mig själv med att få en isklump i magen och struntar i att gå och hämta grejen jag glömt eftersom mina rörelser i huset åtföljs av ljud. Tystnad när jag är i rummet och när jag går ut kommer tvspelsljud.
    Det spelar ingen roll hur många gånger man tar upp problemet. Att förklara att det är psykiskt påfrestande hjälper inte. Att bli arg hjälper inte. Då ska han bli ännu argare och skrika. 

Alltså, jag gör inget konstigt på min mobil/dator, men inte fan vill jag att min man ska hänga över axeln och kolla vad jag gör för det. Varför måste du prompt få se? Har han inte rätt till ett privatliv? 
  • Tow2Mater

Vill du normalt ha det tyst omkring dig? Han försöker väl ta hänsyn till dig hela tiden, fast han alltid helst skulle vilja ha ljud runtomkring sig.

• Anonym (vad)
    Anonym (A2) skrev 2025-01-09 21:50:56 följande:

Vad är egentligen problemet? är det att du tror att han gör nåt på datorn som är han håller hemligt för dig? 

Eller är det att ljudet från datorn stör dig?

Eller är det att din vuxna man verkar sitta klistrad vid datorn varje vaken minut och inte deltar i familjelivet?

Jag gillar inte heller när nån kollar vad jag gör på datorn, inte för att det är hemligt, utan för att det är störande. Gillar inte heller om nån skulle tex läsa i min tidning över axeln, för att det är störande.
  • olof 45

Väldigt förvirrande läsning. Du säger att han sätter på datorspel med ljud när du "närmar dig", samtidigt skriver du " Tystnad när jag är i rummet och när jag går ut kommer tvspelsljud."  

Svar på tråden Sambo som ständig gömmer dator/mobil