• Anonym (Lala)

Är han intresserad eller vill han bli av med mig?

Har träffat en kille några gånger under ett par månader. Vi ses inte super ofta för vi har lite svårt att få ihop det. Men när vi ses har han lagat middag och grejat oftast. Vi skriver lite. Kan ta ett dygn mellan våra svar ibland mindre. Inga korta meddelanden utan mer text. Min dåliga självkänsla kommer dock fram ofta. Jag tänker att om han är intresserad på riktigt borde han ju svara snabbare ? Han har mkt. Vet det. Oftast svarar han på lunchen eller efter jobbet. Han tränar mkt så kvällstid svarar han vissa kvällar. Jag har inte varit snabb att svara heller då jag också har annat. 

Vissa av mina vänner skriver väldigt mkt med killarna dom dejtar. Andra mindre än mig. Vet vi är olika men det jag undrar ganska mkt är om han tycker det är jobbigt att svara mig. Vi har inte setts på 2 veckor nu då jag haft mina kusinbarn här och han va sedan upptagen med extra jobb. Jag tänker att han svarar för att vara artig bara nu? Vi har skrivit sedan sist vi sågs och vi vet bägge att vi inte kommer kunna ses förrän nästa helg om vi nu ska ses. 

Nån som kan ge lite input? 

• Svar på tråden Är han intresserad eller vill han bli av med mig?
  • Anonym (Isabelle)

Tycker det låter som att ni haft denna typ av kontakt sedan start? Ändå har ni träffats så då borde han vara intresserad. Har hans sätt att skriva på förändrats? Tiden att svara?

Eftersom ni inte kan ses förrän nästa helg så kanske det är bättre att inte skriva alltför mycket som bara "fyller ut. Vänta istället lite och skriv när ni inte hörts på lite längre tid? Kanske blir lite mer kvalité på smsen om du förstår hur jag menar? Att man verkligen har något att skriva?

• Anonym (Isabelle)

Eller vänta lite längre och sedan ring lite mer istället.

• Anonym (Lala)
    Anonym (Isabelle) skrev 2025-01-09 07:46:10 följande:

Tycker det låter som att ni haft denna typ av kontakt sedan start? Ändå har ni träffats så då borde han vara intresserad. Har hans sätt att skriva på förändrats? Tiden att svara?

Eftersom ni inte kan ses förrän nästa helg så kanske det är bättre att inte skriva alltför mycket som bara "fyller ut. Vänta istället lite och skriv när ni inte hörts på lite längre tid? Kanske blir lite mer kvalité på smsen om du förstår hur jag menar? Att man verkligen har något att skriva?

Tack för svar. 
    Ja vi har haft ungefär samma dialog Sen start. Vi har aldrig messat sådär överdrivet mkt. Ibland har det också varit helt tyst i dagar. Han hör oftast av sig först och söker kontakt i dessa lägen. Han tar oftast också initiativet att ses. Min magkänsla säger att han gillar mig men självkänslan börjar fundera ibland. Jag har vid nått tillfälle när jag känt starkt att han inte är intresserad/bara svarar av artighet låtit bli att svara. Är alltid han som söker kontakt igen vid dessa tillfällen. 

Jag har dejtat 2 st innan och dessa killar skrev jag med på snap väldigt mkt. Mer eller mindre hela dagarna. Denna killen har jag inte på snap (och vill inte ha det i nuläget heller då jag tycker snap är jobbigt). Så mina referenser är ju helt olikt detta.därav min osäkerhet. 
  • Anonym (J)

Men nej han känns ju inte så väldigt intresserad när ni har så lite kontakt 

• Anonym (Isabelle)
    Anonym (Lala) skrev 2025-01-09 08:37:13 följande:
    Tack för svar. 
    Ja vi har haft ungefär samma dialog Sen start. Vi har aldrig messat sådär överdrivet mkt. Ibland har det också varit helt tyst i dagar. Han hör oftast av sig först och söker kontakt i dessa lägen. Han tar oftast också initiativet att ses. Min magkänsla säger att han gillar mig men självkänslan börjar fundera ibland. Jag har vid nått tillfälle när jag känt starkt att han inte är intresserad/bara svarar av artighet låtit bli att svara. Är alltid han som söker kontakt igen vid dessa tillfällen. 

Jag har dejtat 2 st innan och dessa killar skrev jag med på snap väldigt mkt. Mer eller mindre hela dagarna. Denna killen har jag inte på snap (och vill inte ha det i nuläget heller då jag tycker snap är jobbigt). Så mina referenser är ju helt olikt detta.därav min osäkerhet. 
    Förstår men har ni haft såhär sedan starten så verkar det inte så konstigt samt att han tar kontakt och initiativ mest. Någonstans borde ju umgänget och kontakten bli mer allteftersom er relation utvecklas. Menar ej att ni är ihop men du förstår hur jag menar? Processen? Osäkerhet och ovisshet kan vara jobbigt men du får försöka njuta och samtidigt hålla huvudet kallt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lala) skrev 2025-01-09 08:37:13 följande:
    Tack för svar. 

Du ger ju inte själv intrycket av att vara så intresserad. Så kanske därför han håller igen lite?

Känns konstigt att du begär något av honom som du själv inte levererar. 
  • Anonym (Lala)
    Anonym (M) skrev 2025-01-09 09:04:50 följande:
    Du ger ju inte själv intrycket av att vara så intresserad. Så kanske därför han håller igen lite?

Känns konstigt att du begär något av honom som du själv inte levererar. 
    Jag vet. Jag är så kass på detta. Jobbar mkt med det och försöker. Jag vågar mer och mer. Lägger jag på lite flirtade så svarar denna killen upp direkt så jag tänker nog börja ta för mig lite mer. Gräva fram självkänslan.

Min referens är mitt ex som jag var ihop med i många år. Han jagade mig tills vi blev ihop. Jag vet att det inte är så det borde vara men efter ett tag visade det sig att han var narcissit. Han lovebomba mig i början. Jag är rätt vilse i hur det går till med en kille som är funtad "normalt". Jag har dejtat 2 andra killar efter. Den ena fick jag varningsflaggor av och backade. Den andra hade jag ett ständigt snappade med och det blev nästan lite att vi bägge tröttna. Vi bodde långt ifrån varandra så det var svårt att få ihop att ses överhuvudtaget. Man tappade liksom det. 

Mina vänner säger att jag måste sluta vänta mig att bli satt på en piedestal. Dom har absolut rätt. Men det är så fruktansvärt knäckande att ta steg och bli dissad men hör ju till om det någonsin ska kunna bli något.
  • Anonym (M)
    Anonym (Lala) skrev 2025-01-09 09:23:02 följande:
    Jag vet. Jag är så kass på detta. Jobbar mkt med det och försöker. Jag vågar mer och mer. Lägger jag på lite flirtade så svarar denna killen upp direkt så jag tänker nog börja ta för mig lite mer. Gräva fram självkänslan.

Min referens är mitt ex som jag var ihop med i många år. Han jagade mig tills vi blev ihop. Jag vet att det inte är så det borde vara men efter ett tag visade det sig att han var narcissit. Han lovebomba mig i början. Jag är rätt vilse i hur det går till med en kille som är funtad "normalt". Jag har dejtat 2 andra killar efter. Den ena fick jag varningsflaggor av och backade. Den andra hade jag ett ständigt snappade med och det blev nästan lite att vi bägge tröttna. Vi bodde långt ifrån varandra så det var svårt att få ihop att ses överhuvudtaget. Man tappade liksom det. 

Mina vänner säger att jag måste sluta vänta mig att bli satt på en piedestal. Dom har absolut rätt. Men det är så fruktansvärt knäckande att ta steg och bli dissad men hör ju till om det någonsin ska kunna bli något.
    Börja lite smått. Ta första steget med ett sms, fråga hur han har det, om han vill träffas. Du behöver inte blotta dig, du behöver inte bli klängig, men visa att du också är intresserad. Se vad som händer. 
  • Anonym (Lala)
    Anonym (M) skrev 2025-01-09 09:31:50 följande:
    Börja lite smått. Ta första steget med ett sms, fråga hur han har det, om han vill träffas. Du behöver inte blotta dig, du behöver inte bli klängig, men visa att du också är intresserad. Se vad som händer. 
    Tack. Jag vet att jag behöver göra det. Jobbar mkt med mig själv i detta. Jag har bara vågat fråga honom om att ses 2 gånger och ena gången skrev jag innan julledigt att han gärna fick höra av sig om han fick långtråkigt under ledigheten. Han hörde av sig redan samma kväll och kom hit. Så jag vet ju också att det kan vara till fördel att våga. 
Svar på tråden Är han intresserad eller vill han bli av med mig?