• Lollidoo

Isolera ljud från fläkt

Hej!
    Jag har nyligen flyttat in i en lägenhet, en trea, där jag har min säng i vardagsrummet. 
    Vart man än är i denna lägenhet hör man ventilationsljud! Antingen från köksfläkten,  stora toaletten eller lilla toaletten. Det börjar störa mig fruktansvärt. Det är värst på kvällen, då hör jag ljudet som tydligast. När barnen somnat och jag ska kolla tv eller själv sova. 

Jag tänker att jag behöver sätta upp några gardiner av något slag så jag kan stänga ute ljudet om kvällen/natten in till vardagsrummet från köket. 

Har ni bra tips på typ av gardin eller någon annan lösning?

• Svar på tråden Isolera ljud från fläkt
  • Anonym (H)

Kommer aldrig förstå mig på föräldrar som ger barnen alla sovrum och sover i vardagsrummet. 

• Anonym (Frida)

Vad konstigt! I badrum brukar det bara vara frånluftsdon, som inte låter, och köksfläkten brukar vara tyst när den inte är på...
    Hur länge har du bott där? Det är inte bara de sista väldigt blåsiga dagarna som det har låtit? Kan du justera ventilerna? (Typ öppna dem lite mer, om det är ett vinande ljud)
    Jag tycker att du ska kolla med dina grannar om de upplever samma ljud, och sedan kontakta hyresvärden.
    Tills du har löst problemet kan du tex. köpa en stång att spänna fast i dörröppningen och fästa tex en extra stor filt i den.
    www.clasohlson.com/se/Duschdraperistang-vit/p/44-1691-1
    jysk.se/inredning/pladar/fleecepladar/fleeceplad-hagtorn-140x200-gra&gQT=1

• Anonym (Laura)

Jag har en pelarfläkt som susar nätterna igenom och trollar bort alla störande ljud.

• Lollidoo
    Anonym (Frida) skrev 2025-01-08 21:17:54 följande:

Vad konstigt! I badrum brukar det bara vara frånluftsdon, som inte låter, och köksfläkten brukar vara tyst när den inte är på...
    Hur länge har du bott där? Det är inte bara de sista väldigt blåsiga dagarna som det har låtit? Kan du justera ventilerna? (Typ öppna dem lite mer, om det är ett vinande ljud)
    Jag tycker att du ska kolla med dina grannar om de upplever samma ljud, och sedan kontakta hyresvärden.
    Tills du har löst problemet kan du tex. köpa en stång att spänna fast i dörröppningen och fästa tex en extra stor filt i den.
    www.clasohlson.com/se/Duschdraperistang-vit/p/44-1691-1
    jysk.se/inredning/pladar/fleecepladar/fleeceplad-hagtorn-140x200-gra&gQT=1

Hej! 
    Jag tror det verkar va vanligt med ljud här i lägenheterna tyvärr..  Så får väl leva med det. Bott här sen oktober förra året. 
    Tackar så mycket för dina tips!! Ska absolut testa med en sån stång, tror det kan funka jättebra.
Svar på tråden Isolera ljud från fläkt