• Anonym (Rädd)

Minskade fosterrörelser?

Hej, jag måste bara fråga om råd. Jag är i vecka 25 och igår kände jag jätte mycket fosterrörelser under hela dagen har aldrig känt så mycket som igår men idag så har jag knappt känt något alls. Jag har buffat på magen och fått lite sparkar som svar men det är sån stor skillnad från igår. Jag är bara så rädd att något ska vara fel, är detta vanligt? Det är min första graviditet så jag vet inte riktigt vad som är normalt och inte.

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser?
  • Anonym (Ring)

Ring alltid förlossningen och rådfråga. Det är bara du som vet vad som är normalt för din bebis. 

Du kommer märka över tid om det är normqlt för din bebis att skifta över dagar. 

Jag var inne 10 ggr för minskade fosterrörelser under min graviditet, alla gånger var bra. Bebis hade haft lugnare stunder eller lagt sig inåt osv. 

Men man ska alltid ringa förlossningen vid oro om minskade fosterrörelser, så att de får vägleda. Jag ringde nog dubbelt så många gånger som de bad mig komma in. De är vana vid att gravida ringer in och frågar och ber om råd ☺️🥰

• Anonym (JK)

Det är säkert ingen fara men det är nog bäst att du ringer och frågar iallafall. Jag väntar mitt fjärde barn nu och alla graviditeter har barnmorskan sagt att man ska kontakta förlossningen eller barnmorska om man känner minskade fosterrörelser. Tror iförsej också att de säger att det räcker om man känner bebisen nån gång varje dag efter vecka 25 men det skadar inte att höra av sig. 

Svar på tråden Minskade fosterrörelser?