Äggblåsa, storlek när det släpper? Ägglossningstester, vilka är bäst?
Hej. Jag och min sambo (samkönat förhållande) har idag varit på första ultraljudet inför vårt andra inseminationsförsök (slutade i mycket tidigt missfall i vecka 5). Det är dag 9 och vanligtvis görs VUL dag 10-12. Jag tar letrozol och förra försöket använde vi ovitrelle ägglossningsspruta också.
Har två frågor:
Hade idag en äggblåsa på 15 mm. Sist tog jag ovitrelle på dag 10 vid midnatt samma dag som VUL visade äggblåsa på 20 mm. Idag sa läkaren att det egentligen var lite i minsta laget att använda äl-spruta på 20 mm, men jag blev ju gravid trots tidigt missfall.
1) När brukar ni ägglossa, någon som har erfarenhet av storlek på äggblåsan? Det är onsdag idag och jag sa till gyn att jag är lite orolig att äl kanske sker i helgen och att det då var försent, men han var inte orolig för detta.
Eventuellt görs inseminationen i naturlig cykel, men då behöver jag ta ägglossningstester.
2) Vilka tycker ni är bäst, och ger tydligast information/indikation? Jag har aldrig tempat så är helt ny på det. Hur gör ni?
Hoppas verkligen blåsan inte släpper iväg för fort utan håller sig några dagar till :).
Tacksam för svar!