• FritteFlash

Sexdrift män vs kvinnor

Hej,

Jag skulle vilja veta vem som tar oftast tar initiativ till sex och om detta är mannen eller kvinnan i ett hetero-förhållande.

Sedan undrar jag om vem som bara önskar lite slentriansex sent på kvällen i ett halvmörkt rum när alla stjärnor står rätt och vem som mer står för att utveckla sexet och vara lite mer utforskande.

Kul om både män och kvinnor svarar.Glad

• Svar på tråden Sexdrift män vs kvinnor
  • Anonym (Kvinna 30)

Det har skiftat en del i vårt förhållande. I börja var det väl ganska jämnt men gick över till att jag var den som initierade mest, blev lite frustrerande ett tag att bli nekad en del då jag aldrig blivit det innan. Men hade högre sexdriv än honom då. Nu efter barn är det mest han som initierar då jag mest är trött och inte har lusten. Kan tänka mig att det kommer skifta en del fram och tillbaka genom livet tillsammans pga olika omständigheter. 

Sen så är det väl han som stått mer för att introducera olika grejer i sexet, jag har väl inte samma behov av att spicea till det men gör det mesta han vill göra för varför inte. 

• Anonym (Kvinna)

Beror på hur tänd jag har varit på min partner, ärligt talat.

• Anonym (A)

Alltid varit jag som tar initiativ, inga problem med det. Är kvinna.

• Anonym (L)

På gruppnivå tror jag det oftast är mannen som tar initiativ men det är verkligen inte ovanligt med relationer där kvinnan tar mest initiativ.

• Tecum

Man. Nästan alltid jag som tar initiativ och vill utforska nytt.

• Anonym (Kvinna)
    Tecum skrev 2025-01-08 19:23:07 följande:

Man. Nästan alltid jag som tar initiativ och vill utforska nytt.

Är det inte du som måste schemalägga sex för att det ska bli något hemma?
  • Tecum
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-01-08 19:57:01 följande:
    Är det inte du som måste schemalägga sex för att det ska bli något hemma?
    VI schemalägger sex ibland för att vi gillar det, fast det var min idé. Prova själv!
  • Anonym (Kvinna)
    Tecum skrev 2025-01-08 21:08:22 följande:
    VI schemalägger sex ibland för att vi gillar det, fast det var min idé. Prova själv!
    Behövs inte! Tänder på min man.
  • Anonym (A)
    Känns avtändande.
  • Anonym (J)
    Aldrig. Sex ska vara något spontant.
Svar på tråden Sexdrift män vs kvinnor