• Anonym (Torkan)

Asexuell, kvinna, 38år, ?

Gift sen ett par år tillbaka med en man. Han har barn sen tidigare äktenskap. Jag har barn sen tidigare förhållande. Jag har aldrig vart särskilt intresserad av sex, även om jag blir kåt i början av ett förhållande.
    Kramas och mysa, vara nära är helt underbart, och jag är nöjd så. Dock tappar jag lusten där nu med för att det alltid skall leda till att maken(eller tidigare förhållande) alltid vill ha sex. 
    Jag vill lixom leva ihop med en person. Jag vill ha närhet och kärlek.
    Men inget sex. Allt som har med könet att göra, vill jag hålla utanför. Jag onanerar inte ens.
    Googlade lite och kom fram till att jag är asexuell. Och gift med världens kåtaste man. Jag älskar han, men vill inte ligga med han. Är bisexuell, och drömmer om att kyssa, och få vara nära en kvinna. 
    Det känns som att jag håller på att tappa detta helt. Finns de andra som känner igen sig? Vet helt ärligt inte vad jag skall ta mig till än att fortsätta neka sex. Får höra ungefär arr hanälskar mig 30 gånger varje dag.

• Svar på tråden Asexuell, kvinna, 38år, ?
  • Anonym (Micke)

" Är bisexuell, och drömmer om att kyssa, och få vara nära en kvinna. "

Ok, men i dom drömmarna igår det:
    "Allt som har med könet att göra, vill jag hålla utanför."

eller är det bara med män som du vill hålla ditt kön borta ?

• SannnaB

Du kanske inte har träffat rätt person än?

• Anonym (Torkan)
    Anonym (Micke) skrev 2025-01-08 14:52:41 följande:

" Är bisexuell, och drömmer om att kyssa, och få vara nära en kvinna. "

Ok, men i dom drömmarna igår det:
    "Allt som har med könet att göra, vill jag hålla utanför."

eller är det bara med män som du vill hålla ditt kön borta ?

Nej, både män och kvinnor.
  • Anonym (Torkan)
    SannnaB skrev 2025-01-08 14:54:22 följande:

Du kanske inte har träffat rätt person än?

Hade vi bara varit könslösa så hade han varit så rätt de bara kan bli. 
  • SannnaB
    Anonym (Torkan) skrev 2025-01-08 14:59:55 följande:
    Hade vi bara varit könslösa så hade han varit så rätt de bara kan bli. 
    Okej men mysa och så går bra men inte sex?
  • Anonym (Torkan)

Precis. Inget som har med könet att göra alls. Det är helt och hållet ens privata "grej"

SannnaB skrev 2025-01-08 15:03:48 följande:
    SannnaB skrev 2025-01-08 15:03:48 följande:

• blueblue

Hej Torkan, 

På nått sätt så tycker jag nog att du inte har varit riktigt uppriktig och ärlig mot din man hur du är som individ. 
    Som Asexuell sätter du din partner i en lika jobbig sitts som du själv befinner dig i, det är lika jobbigt för din partner som vill ha den formen av närhet som för dig som inte vill ha den formen. 
    Ni blir som 2 magneter där man vänder polerna åt fel håll, ni kommer knuffa ifrån er varandra istället för att dras till varandra.

Har en bekant som levde i ett sådant förhållande där mannen var asexuell och det tog hårt på den mentala hälsan på henne. 
    slutade med att hon lämnade mannen när det kröp fram. 

Om du har lustar av att träffa en kvinna så föreslår jag att du erbjuder din man möjligheten att träffa en kvinna bredvid ert förhållande under förutsättningen att du är ok med det. 
    Kan ju faktiskt var så att han tycker det är helt ok om du vill träffa en kvinna vid sidan av.   

• Tecum

Du skriver att du blir kåt i början av ett förhållande? Då låter det inte som att du är asexuell i grunden. Eller är det bara ett (omedvetet?) sätt att fånga en man?

Er situation är inte hållbar och om jag varit i din mans ställe hade jag känt mig lurad. Du frågar oss, men vad ser du själv för lösningar? Vill du ha det som nu i framtiden?
    Du kan inte räkna med att din man ska avstå sex i resten av livet, hur vill du lösa det? Öppet förhållande, "ställa upp-sex" eller separation?
    Antar att du inte känner för terapi.

• Anonym (Skilj dig, för hans skull)
    Anonym (Torkan) skrev 2025-01-08 14:46:42 följande:
    Asexuell, kvinna, 38år, ?

Gift sen ett par år tillbaka med en man. Han har barn sen tidigare äktenskap. Jag har barn sen tidigare förhållande. Jag har aldrig vart särskilt intresserad av sex, även om jag blir kåt i början av ett förhållande.
    Kramas och mysa, vara nära är helt underbart, och jag är nöjd så. Dock tappar jag lusten där nu med för att det alltid skall leda till att maken(eller tidigare förhållande) alltid vill ha sex. 
    Jag vill lixom leva ihop med en person. Jag vill ha närhet och kärlek.
    Men inget sex. Allt som har med könet att göra, vill jag hålla utanför. Jag onanerar inte ens.
    Googlade lite och kom fram till att jag är asexuell. Och gift med världens kåtaste man. Jag älskar han, men vill inte ligga med han. Är bisexuell, och drömmer om att kyssa, och få vara nära en kvinna. 
    Det känns som att jag håller på att tappa detta helt. Finns de andra som känner igen sig? Vet helt ärligt inte vad jag skall ta mig till än att fortsätta neka sex. Får höra ungefär arr hanälskar mig 30 gånger varje dag.

Hur länge har ni varit gifta? Älskar du honom? Vad säger du till honom när han visar intresse?

Mitt råd till dig är att begära skilsmässa, för din mans skull. Att ständigt bli avvisad tär fruktansvärt på självförtroendet och självkänslan för den som ständigt blir bortstött. Don?t ask me how I know?
  • Hjelm

Du är väldigt oärlig mot din partner som låter detta fortgå. Det är en helt annan sak att ha perioder där sexlusten är låg etc och vara helt medveten om att man förmodligen är asexuell till hela sin läggning - och ändå är tillsammans med någon som inte är det.

Sex för de allra flesta människor ett grundläggande behov - även om sexualiteten varierar enormt mellan människor - och något som definierar en kärleksrelation.

Det enda rätta är att bryta upp, i bästa fall behålla en stark vänskap/platonisk kärlek och låta honom hitta en kvinna som vill ha sex. 

Svar på tråden Asexuell, kvinna, 38år, ?