• Anonym (D)

Välja lgh

Var skulle ni helst bo

39 kvadrat, renoverad 2014. Äldre hus. 10 min promenad från stan. 

Nybygge 2024. 28 kvadrat. Mitt i stan. 

• Svar på tråden Välja lgh
  • Jemp

Den större. Skulle vantrivas mitt i stan, men det är ju en smaksak.

Bodde fint på 24 kvadrat som student men skulle nog
    vilja ha större idag (även om jag bodde själv).

• Anonym (RR)

Beror på planlösningen, vilken som känns trevligare, men i princip, den större. 11m2 gör stor skillnad oftast. 

• Minimalen

Det är nog lättare att välja om det står vad hyran är, om el ingår. Kallhyra eller varmhyra.

• Anonym (Em)

Enkelt för mig då jag inte vill bo mitt i stan, så jag väljer den första. 

Men allmänt efter att ha bott i många ettor så har planlösningen extremt stor betydelse. En dörr på fel stålle kan t ex ställa till möbleringen rejält. Det är alltså inte bara kvm som räknas.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Vilken stad gäller det? Är det i sthlm så är valet helt SJÄLVKLART  28 kvm i stan.
    Alla andra städer skulle det inte spela någon roll. Möjligen den större i så fall.

• Minimalen
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-08 13:19:59 följande:

Vilken stad gäller det? Är det i sthlm så är valet helt SJÄLVKLART  28 kvm i stan.
    Alla andra städer skulle det inte spela någon roll. Möjligen den större i så fall.

Troligen Eskilstuna eftersom ts skriver Kfast. Fick googla och då fick jag fram det.
  • Anonym (RR)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-08 13:19:59 följande:

För ingen orkar promenera 10 min i Stockholm?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (RR) skrev 2025-01-08 15:06:17 följande:
    För ingen orkar promenera 10 min i Stockholm?
    Bor man utanför stan kan man inte promenera till stan på 10 min. Möjligen på nån timme beroende på var man bor. Annars är det t-bana, pendeltåg eller buss som gäller.  För oss som bor i stan promenerar vi överallt eftersom allt finns på gångavstånd. 
  • Anonym (Heterjag)

Skulle också bero på kostnad. 

Svar på tråden Välja lgh