• Anonym (Ts)

Glömde barnmorskebesöket. Har det hänt er?

Hade barnmorskebesök idag kl 10:40. Hon ringer mig och då kommer jag på det. Kom ihåg det igår men idag glömde jag helt. Vi bokade om till nästa vecka. Så pinsamt.. Har annars stenkoll på tider för olika saker och ting men som gravid är det annorlunda. Har det hänt fler av er? 

• Svar på tråden Glömde barnmorskebesöket. Har det hänt er?
  • Anonym (Absolut)

Det har absolut hänt att jag missat bokade tider. Skriver därför in allt i kalendern numera med påminnelse på allt från 15min till 1,5 timme beroende på om jag har gångavstånd eller behöver åka nånstans. 

• Anonym (Japp)

Hände mig ett par gånger. så Dumt att man inte får påminnelser eller bekräftelse på bokad tid i telefonen.
    Tror det är vanligt att det missas.

• Anonym
    Anonym (Japp) skrev 2025-01-09 05:35:52 följande:

Hände mig ett par gånger. så Dumt att man inte får påminnelser eller bekräftelse på bokad tid i telefonen.
    Tror det är vanligt att det missas.

Har ni inte "Alltid öppet" hos er vårdenhet?

Det är superbra, plus att vården här har ett system som automatiskt skickar ut påminnelse dagen innan.

Kolla upp "Alltid öppet" är ett råd.

Jag bor inte i storstad så det är ingen "Stockholmsgrej". MVC är väl ännu gratis så man slipper betala även om man inte kom? Som hos läkare?
  • Anonym (Japp)
    Anonym skrev 2025-01-09 05:40:57 följande:
    Har ni inte "Alltid öppet" hos er vårdenhet?

Det är superbra, plus att vården här har ett system som automatiskt skickar ut påminnelse dagen innan.

Kolla upp "Alltid öppet" är ett råd.

Jag bor inte i storstad så det är ingen "Stockholmsgrej". MVC är väl ännu gratis så man slipper betala även om man inte kom? Som hos läkare?

Nej Inte i Göteborg.( Allt öppet verkar dock vara region stockholms plattform.)

Och bara vissa saker med graviditet/förlossning syns på 1177, allt hamnar inte i ens journal. Också lite frustrerande.

Ja det är gratis som tur är.

• Miniflin

Haha ja gravidhjärnan är ju ett vedertaget begrepp Tungan ute därför skriver jag upp allt, helst på flera platser. För jag glömmer ju till och med vad jag ska göra när jag gått till köket från vardagsrummet hemma om något sker på vägen dit.. Haha.

• Anonym (F)

Nej faktiskt inte, men varit på väg att glömma och så har jag kommit på att visst fan, imorgon har jag tid på bvc :) Jag tror att det är vanligt att glömma så känn ingen skuld. 

Svar på tråden Glömde barnmorskebesöket. Har det hänt er?