• Anonym (Pco:s)

Gravid vid 38, pco:s?

Hej! 
    Finns det någon här som försökt bli med barn vid 38 års ålder eller äldre och som över har pco:s? 
    I så fall, hur gick det? 
    Hur lång tid tog det, blev det något missfall? 
    Tacksam för svar 😊

• Svar på tråden Gravid vid 38, pco:s?
  • Anonym (Oha)

Goda nyheter. Kvinnor med PCOs blir mer fertila med åldern. 
    Jag blev gravid vid 38. Men det var via ICSI för gubbens simmare var slöa.

• Anonym (Preggo)

Jag är 38 och gravid i v 12. Fick inte diagnosen PCOS riktigt då inte allt talade för det, men dom sa att jag hade PCO-liknande äggstockar. Hade svårast att bli gravid med första barnet i 25-års åldern. Behövde äta ägglossningsstimulerande.

Blev spontant gravid strax innan 30 med barn nr 2. 

Nu när jag blev 38 startade vi försöken till en sista liten en och jag blev gravid efter 3 månader, fick missfall efter en vecka men blev gravid igen månaden efter och är nu i v 12 🥰 

Lämnade också prover för att kolla fertiliteten innan vi startade och fick toppresultat tillbaka, långt ifrån klimakteriet och läkaren sa också att min eventuella PCO-diagnos inte längre är aktuell alls. 

Så jag är mer fertil idag än när jag var yngre vilket många med den diagnosen oftast är som jag förstått det. Höga äggreserver och bra kvalité på äggen 😊

Anonym (Preggo) skrev 2025-01-08 14:21:45 följande:

Jag är 38 och gravid i v 12. Fick inte diagnosen PCOS riktigt då inte allt talade för det, men dom sa att jag hade PCO-liknande äggstockar. Hade svårast att bli gravid med första barnet i 25-års åldern. Behövde äta ägglossningsstimulerande.

Blev spontant gravid strax innan 30 med barn nr 2. 

Nu när jag blev 38 startade vi försöken till en sista liten en och jag blev gravid efter 3 månader, fick missfall efter en vecka men blev gravid igen månaden efter och är nu i v 12 🥰 

Lämnade också prover för att kolla fertiliteten innan vi startade och fick toppresultat tillbaka, långt ifrån klimakteriet och läkaren sa också att min eventuella PCO-diagnos inte längre är aktuell alls. 

Så jag är mer fertil idag än när jag var yngre vilket många med den diagnosen oftast är som jag förstått det. Höga äggreserver och bra kvalité på äggen 😊

Tack för att du tog dig tid att svara! 
    Vad roligt för er att det gick så fort för er och att ni lyckades direkt efter missfallet. Beklagar det dock. Har också haft ett och det är jobbigt. 
    Jag tänker ta kontakt med min fertilitetsklinik så de kommer säkert kolla med tester. 
    Jag har också hört att vi har ganska goda chanser närmare 40 och det är roligt att få höra från någon med erfarenhet. God äggkvalite låter toppen. 
    Med de andra två barnen åt jag ägglossningsstimulerande tabletter. 
    Tänkte gå samma väg nu, trots att jag har märkt att min mens är ganska normal och regelbunden, inte lika långa cykler numera. Men känns bra att ta kontrollen direkt ändå, med hjälpen som finns att få :D 

Stort lycka till med din graviditet!
    Anonym (Oha) skrev 2025-01-07 21:58:12 följande:

Goda nyheter. Kvinnor med PCOs blir mer fertila med åldern. 
    Jag blev gravid vid 38. Men det var via ICSI för gubbens simmare var slöa.

Vad roligt att höra 😃 tack för att du delar med dig. 
    Tänk vilken hjälp man kan få egentligen. Med tanke åå er icsi. Tacksamt 😊 
    Gick graviditeten bra sen?
Svar på tråden Gravid vid 38, pco:s?