• Anonym (H)

Tipptapp prissättning

Vad skulle ni ge i betalt för följande

Flytt inom samma byggnad, hiss finns. En 90 säng, mini soffa, en lätt byrå. Resten kan jag ta själv. Jag tänker att vi flyttar sakerna tillsammans.

Om jag skulle köp flytthjälp av företag, två personer, skulle det gå på 1500. 

• Svar på tråden Tipptapp prissättning
  • Anonym (E)

Jag hade bett en kompis och sen bjudit på lunch 

• Anonym (H)
    Anonym (E) skrev 2025-01-07 13:55:50 följande:

Jag hade bett en kompis och sen bjudit på lunch 

Är totalt socialt isolerad tyvärr har inte ens anhöriga 
  • Anonym (E)
    Anonym (H) skrev 2025-01-07 14:03:58 följande:
    Är totalt socialt isolerad tyvärr har inte ens anhöriga 
    Skulle du kunna be en granne om hjälp, eller en kollega? Det är såpass lite saker tänker jag, jag skulle inte vilja ge mer än någon hundralapp helt ärligt men så är det nog svårt att få någon att ta jobbet för mindre än typ 250. Det kanske finns någon ungdom i trapphuset annars? Min tonåring klipper grannarnas gräs för 200kr, tvättar av bilar för 100kr, så du kanske kan annonsera i trapphuset först, 1500kr hade jag definitivt inte betalat 
  • Anonym (Tänk till)

Är det 1500 kr före eller efter RUT som flyttfirman vill ha? Är det före så är det ett rimligt pris. Är det efter så är det väldigt dyrt.

Jag vet inget om prissättningen på Tipptapp men tycker ärligt talat inte man ska använda den appen. Har du inte sett reportagen som varit sista tiden? I princip ingen av deras förare har trafiktillstånd. En del saknar t.o.m körkort. Ofta är det folk från andra länder som sliter hårt för hundralappar och där pengarna betalas svart till någon okänd tredje part. Den här typen av tjänster skadar både de som jobbar för dem och även de etablerade firmorna genom prisdumpning och oseriösa arbetsförhållanden.

• Anonym (H)
    Anonym (Tänk till) skrev 2025-01-08 06:57:35 följande:

Är det 1500 kr före eller efter RUT som flyttfirman vill ha? Är det före så är det ett rimligt pris. Är det efter så är det väldigt dyrt.

Jag vet inget om prissättningen på Tipptapp men tycker ärligt talat inte man ska använda den appen. Har du inte sett reportagen som varit sista tiden? I princip ingen av deras förare har trafiktillstånd. En del saknar t.o.m körkort. Ofta är det folk från andra länder som sliter hårt för hundralappar och där pengarna betalas svart till någon okänd tredje part. Den här typen av tjänster skadar både de som jobbar för dem och även de etablerade firmorna genom prisdumpning och oseriösa arbetsförhållanden.

Tiptapp är väl en app där vanliga privatpersoner kan tjäna extra pengar genom att välja att ta uppdrag? Alltså inget företag. Typ som att annonsera sina tjänster på blocket fast smidigare för man betalar och får betalt via appen
  • Anonym (H)
    Anonym (H) skrev 2025-01-08 07:33:58 följande:
    Tiptapp är väl en app där vanliga privatpersoner kan tjäna extra pengar genom att välja att ta uppdrag? Alltså inget företag. Typ som att annonsera sina tjänster på blocket fast smidigare för man betalar och får betalt via appen
    Alltså det är ej meningen att någon ska försörja sig på detta utan det är en extra inkomst. Väljer någon att helt försörja sig på detta så är det ej appens fel så att säga. Precis som att man kan tekniskt sett kan försörja sig genom att svara på tjänst annonserna på blocket. 
  • Anonym (Tänk till)
    Anonym (H) skrev 2025-01-08 07:38:53 följande:
    Alltså det är ej meningen att någon ska försörja sig på detta utan det är en extra inkomst. Väljer någon att helt försörja sig på detta så är det ej appens fel så att säga. Precis som att man kan tekniskt sett kan försörja sig genom att svara på tjänst annonserna på blocket. 
    Oavsett vad företaget som driver Tipptapp har avsett så är det iallafall många som kör yrkesmässigt via den utan att ha rätt behörigheter eller tillstånd. Bor du på vischan är det kanske större chans att den du anlitar faktiskt gör det som ett extraknäck då reportaget utgick från en storstad. 

Om man vill använda appen eller inte är upp till en själv men jag skulle fundera mer än en gång åtminstone när det gäller flytthjälp. Dels kan man undra vilken hjälp som finns om något går sönder, skulle försvinna eller om någon skadar sig under arbetet. Sen bidrar man som sagt till osunda konkurrensförhållanden då legitima flyttfirmor inte kan konkurrera med denna form av prisdumpning.
Svar på tråden Tipptapp prissättning