• Anonym (10 kg)

Ner 10 kg till sommaren.

Tänkte kolla om det är några som vill haka på? Ni behöver inte ha samma mål men kul om man kan följas åt då vi kan ge varandra pepp om kost och motion.

Jag börjar med en vikt på 77 kg och min tanke är att börja simma en gång i veckan och utöver det promenader och något pass på gymmet beroende på hur jag jobbar. 

• Svar på tråden Ner 10 kg till sommaren.
  • Anonym (Emma)

Hej, jag hänger gärna på här! Har ingen våg för tillfället så får lägga till vikten senare. Vill gå ner en klädstorlek till sommaren, så ca 5kg. Väger drygt 80kg nu men är lång.

Kombinerar lchf med periodisk fasta och försöker öka vardagsmotionen.

• Anonym (75,5)

Hej!
    Hänger också gärna på. Är också lång men brukar väga runt 5 kg mindre och är snyggast där så min plan är också att ha gått ner 5 kg minst till sommaren. Kommit igång med träning igen + slutat äta sött på vardagarna.

• Anonym (Jag med)

Hänger också på, jag vill gå ner från 87,5 till 78 eller mindre (men kommer känna mig ok vid 79-80 gissar jag) 

• Anonym (Hp)

Jag är på! Jag väger också 77kg och vill gå ner 7kg. 
    Jag är 180cm lång, så 70kg hade varit skönt att väga till sommaren.
    Kommer köra på 16:8 metoden kombinerat med promenader som jag testat förut. Fungerar galant för mig!

• Anonym (Solrosen)

Jag har 15 kilo som jag vill ner, hoppas det är okej att jag är med ändå, alltid kul att sporra varandra...

Jag tränar gym, går promenader och försöker äta protein, det är min strategi... gick ner 14 kg förra året, så hoppas det fortsätter...

:)

• Niita91

Hej!

Är gärna med. Väger idag 72 kg till mina 169 cm. Målet är 65 kg till sommaren. Börjar idag! 😅

Hur tänker ni med kost och träning?

• Niita91

Missade att de flesta skrivit ang. kost och träning. Själv ska jag ta bort sött, snacks och bröd. Ingen läsk heller. Något mindre portioner och mycket mer vatten. Vid kalas och så tänker jag ändå att jag ska få ta en mindre tårtbit tex. Ska ta dagliga promenader och sen när jag hittat någon slags balans i allt komma igång med träning i alla fall en gång i veckan. Tiden är knapp med tre små barn så vi får se hur det går 🙂 Vill göra det hållbart. 

• Anonym (Hp)

Ska vi försöka göra en gemensam vägning och uppdatering en gång i veckan? Typ måndagar? :) För att tagga igång och heja på varandra!

• Anonym (10 kg)
    Anonym (Hp) skrev 2025-01-08 13:10:18 följande:

Ska vi försöka göra en gemensam vägning och uppdatering en gång i veckan? Typ måndagar? :) För att tagga igång och heja på varandra!

Vi kan börja på riktigt på måndag 😁
Svar på tråden Ner 10 kg till sommaren.