• Lilalila1234

Måste gå upp i vikt! Hjälp!

Har varit sjuk en längre tid och har sedan tidigare svårt att gå upp i vikt under graviditeter. väldigt lött annars men just när jag är gravid ska det vara svårt. Har noll matlust ofta och har som sagt varit sjuk och spytt nu i sammanlagt 2,5 månad skulle jag tippa på. Så har bara gått upp fem kilo sammanlagt och avstannat helt sen vecka 28, är nu 34. 
    Barnet mår bra men jag mår skit. 

Jag vill gå upp i vikt! nu! 

Någon som upplevt samma? Tips? Vad åt ni? Finns det något jag kan börja käka. Tycker jag får dålig hjälp av mvc, dom bara kollar sorgset och säger att jag måste äta. Men jag äter ju, men har kräkts en massa. Svårt då. Men är frisk nu så antar att min kräkande avtar. Nån bra soppa? Smoothie? Är så osugen på mat att jag hittar väldigt lite inspiration. 

tacksam för ALLA förslag. 

• Svar på tråden Måste gå upp i vikt! Hjälp!
  • Anonym (Spytt också)

Jag har också gått igenom ett helvete men inte lika jobbigt som du har det. Jag spydde varje gång jag åt och kunde behålla maten tills jag provade åksjuketabletter. Det är det enda som hjälper mig att få aptit och behålla maten men visst spyr jag ibland men inte som förut. 
    Min bm sa att om åksjuketabletterna inte hjälper så kan läkaren skriva ut medicin mot illamåendet. Jag skulle tipsa om att prata med en läkare.

• Lilalila1234
    Anonym (Spytt också) skrev 2025-01-06 21:48:55 följande:

Jag har också gått igenom ett helvete men inte lika jobbigt som du har det. Jag spydde varje gång jag åt och kunde behålla maten tills jag provade åksjuketabletter. Det är det enda som hjälper mig att få aptit och behålla maten men visst spyr jag ibland men inte som förut. 
    Min bm sa att om åksjuketabletterna inte hjälper så kan läkaren skriva ut medicin mot illamåendet. Jag skulle tipsa om att prata med en läkare.

Men usch vilken mardröm, stackars dig!

aha! Det får jag testa, kommer du ihåg vad du åt?

tack för hjälpen 😊

• Anonym (Spytt också)

Bostaden 25 mg heter tabletterna. Det är bara dom som man får ta om man är gravid. Hjälper inte dessa så är det läkaren du får prata med. Hoppas att dom hjälper dig så slipper må så dåligt som du gör just nu.

• Anonym (Spytt också)
    Anonym (Spytt också) skrev 2025-01-07 13:36:06 följande:

Bostaden 25 mg heter tabletterna. Det är bara dom som man får ta om man är gravid. Hjälper inte dessa så är det läkaren du får prata med. Hoppas att dom hjälper dig så slipper må så dåligt som du gör just nu.

Jag citerar inlägget för autocorrect ville ändra orden till bostaden 😂 - Postafen 25 mg heter den.
  • Anonym (Hm)

Usch, stackare, kanske någon form av näringsdryck som Foortimel.

Svar på tråden Måste gå upp i vikt! Hjälp!