• Anonym (SSRI)

SSRI-smärta i kroppen

Hej, 
    2022 började jag med antidepp. Fick escitalopram utskrivet. När jag hade ätit medicinen en relativt kort period började jag få skumma smärtor i kroppen. Ont i ryggen, ont i ljumskarna (kunde knappt få på mig byxorna på morgnarna), en stelhet i nacken som hette duga och ledde till daglig spänningshuvudvärk samt allmän sjukdomskänsla. 
    Läkaren hade ingen aning vad det berodde på mer än att ledvärk kunde vara en biverkning. Beslutade att trappa ned för att jag knappt kunde röra mig (mådde dock bra i huvudet). Har sedan dess ätit 10mg premalex, men efter 2-3 veckor börjar stelheten och sjukdomskänslan komma smygandes igen. Inte alls så illa som på 50mg ssri men tillräckligt för att det inte är värt det. 
    Slutade helt under julveckan. Nu har jag ont i kroppen igen. Sjukdomskänsla osv, trots att jag inte äter ngt. Stel som fasen i bröstryggen, lite ont i ljumskarna etc. 

Jag vet såklart att utsättningssymptom är snarare regel än undantag men jag undrar om det finns någon mer än jag som fått fysiska smärtor av medicinen och efter utsättningen? Börjar tro att det är ngt annat fel. 

NÅGON?

Svar på tråden SSRI-smärta i kroppen