Vill gå ner i vikt men är så omotiverad
Du son bestämde dig för att gå ner i vikt och lyckades - hur motiverade du dig?
Jag väger för mycket men är måttligt överviktig enligt min läkare. Det är ingen läkare som har sagt åt mig att gå ner i vikt vilket är synd för då kanske jag hade känt mig mer tvungen.
Jag kan också klä mig så att jag ser ok ut och har smalt ansikte, armar och ben. Tyvärr har det mesta satt sig på magen, vilket det aldrig har gjort förut, säkert på grund av klimakteriet (är 53) och väldigt mycket stress, som jag tyvärr inte kan påverka.
Ingen ser mig naken förutom jag, När jag tränar byter jag om hemma eftersom jag bor nära. Dejtar gör jag inte öht och skulle aldrig göra så länge jag ser ut så här. Det är alltså inte heller någon motivation för mig.
Jag har bra perioder när jag kommer igång med träning och vettig kost men sedan händer det oftast något som får mig att tappa energin och motivationen. Enligt min läkare är jag deprimerad men funktionell (med tanke på jobb etc.). Jag tar antidepressiva men de verkar inte funka längre.
Jag har en pågående situation med ett ex som stalkar mig och försöker förstöra mitt liv på olika sätt. Det är polisanmält och han har fått kontaktförbud i perioder men det har pågått under många år.
Att vara kritisk mot mig själv och anklaga mig själv för att vara lat och sakna karaktär hjälper inte heller. Jag tycker inte om mig själv särskilt mycket så det är inget nytt.
Jag kan fortfarande vandra som jag älskar och utmana mig själv att ta svårare leder.
Jag är mycket motiverad när det gäller mitt jobb och mina barn men för dem spelar det ingen roll hur jag ser ut så länge det är inom rimliga gränser.
Jag kan mycket om näringslära och träning och vet vad som brukar funka när jag vill gå ner.
Det känns bara som om det inte spelar någon roll fast jag inte trivs med att vara överviktig. Jag har alltid varit smal tidigare och det här känns inte som jag.
Är det någon som kan relatera till det jag skriver och som hittade motivationen? Självklart kan bara jag genomföra det men ni kanske har några tips om mental motivation.
Jag behöver alltså inte tips om träningsformer och dieter utan hur jag kommer ur den här känslan av att det inte spelar någon roll.