• dream82

Min själsfrände

Ni vet när man ser de där paret i filmen kyssas perfekt ,så hade jag det som tonåring, hans kyssar gjorde mig knäsvag ,och jag fånigt nog saknar dom,Han är gift nu och har familj,jag är den som är singel i evigheter .
    Vi har nog alltid varit själsfränder men jag förstod det först i tonåren.
     Åren har gått mm en tankarna till honom är kvar , men har svårt att hitta rätt efter det här, kanske för jag vill bli kysst så där igen, Ja jag kanske är galen ,men man blev det av hans kyssar  en härligt underbar fantastisk känsla.

• Svar på tråden Min själsfrände
  • Mkay

Det låter som att du har satt honom på en piedestal, något man lätt gör med någon man inte träffat på länge. Det man kommer ihåg blir så förskönat till en punkt att man har skapat en drömbild av personen där inga negativa sidor finns kvar och ingen kan mäta sig med personen då drömbilden är helt och hållet fiktiv. Jag förstår att du har svårt att träffa någon när du jämför alla med denna drömbilden av en man som du har byggt upp. 

Du måste inse att du inte ens vet vem han är idag. Man förändras under åren som går, särskilt från hur man var när man var en tonåring och särskilt när man får barn. Det kommer inte vara samma sak om ni träffas även om han skulle bli singel. Förmodligen hade du blivit väldigt besviken vid en träff då han inte motsvarar bilden du byggt upp av honom alls. 

Han är dessutom gift med barn. Jobba på att inse att det är en drömbild du har och att släppa den samt honom. Det kommer aldrig bli ni, gå vidare. 

• dream82

Jag vet att han har många brister valde bara att inte skriva ner dem.Jag är medveten att det aldrig kommer bli vi  och har accepterat det.   Svårt att jämföra honom med någon annan då jag träffar då vi sällan ses som du själv skrev jag känner honom inte idag. Jag skrev bara hur jag känt och att jag vill hitta en man som hade vissa egenskaper som han hade absolut inte allt. Men tack för din input!Drömmer

Svar på tråden Min själsfrände