• Anonym (TS)

Är det värt att kämpa för kärleken?

Hej!

Jag undrar om det är värt att kämpa för kärleken, eller leva vidare och undra om man hade kunnat göra något?

I den situationen jag befinner mig i nu så känns det på något sätt att jag ger upp för lätt om jag inte försöker. Samtidigt vill jag inte sänka garden och visa mig vek.

mvh

• Svar på tråden Är det värt att kämpa för kärleken?
  • Mkay

Berätta mer om ditt förhållande och svårigheterna som fått dig att känna så här så vi kan svara på din fråga. 

• Anonym (MVF)

Du får nog berätta om situationen för att folk ska kunna ge dig vettiga svar. Förstår verkligen inte den här trenden med alla korta, svepande, allmänna inlägg i relationsdelen. Är det samma person eller har folk plötsligt tappat förmågan att skriva lite information om själva problemet?

• Anonym (TS)

Okej, här kommer mer info!

Jag har under några månader dejtat en tjej som jag har haft väldigt roligt ihop med. Vi har gjort allt ifrån att träna ihop, hitta på aktiviteter, lagat mat ihop och många mys kvällar med mycket sex. Allt har känts jättebra. Hon har sagt att hon kan tänka sig ett seriöst förhållande i framtiden men att hon för tillfälligt vill fortsätta att träffas som vi gör just nu (sa hon för ca 3 veckor sedan). Några dagar efter detta samtal åkte jag iväg på en resa i 4 dagar, och under den tiden hade vi lite SMS kontakt.
    Vi träffades efter att jag kom hem från resan och umgicks som vanligt. Men i mellandagarna ringde hon och sa att hon inte har den där lilla extra känslan. Hon sa att hon gillar mig massor men att något litet saknas. Jag frågade hur länge hon känt så och då svarade hon att hon insåg det när jag var borta på min resa. Hon kände inte den lilla extra saknaden. Och detta skedde bara 1,5 vecka efter att hon sa att hon sa att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden.

Jag vill inte överanalysera, men jag tror att hon inte vågar satsa på något nu för att hon själv är rädd att bli sårad. Hon ska iväg i 6 månader för jobb/plugg, så jag tror att hon håller tillbaka sina känslor för att hon själv är rädd. 

Hon lät lite ledsen i telefonen när hon berättade detta för mig. Jag fick steppa in och nästa försöka vara förstående för att hon skulle få fram orden. Detta samtal fick jag för 1 vecka sedan och sen dess har vi inte haft någon kontakt 

• Anonym (Man)

Hon har gjort valet och sagt nej låter det som, så vad ska du kämpa för?

Det bästa du kan göra är att backa och hon kanske inser att du ändå va ett kap. Om du hänger efter henne nu så kommer hon tappa respekten för dig.

Backa och håll tummarna. Lev ditt liv som vanligt.

• Anonym (Breeze)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-05 19:43:54 följande:

Hon har gjort valet och sagt nej låter det som, så vad ska du kämpa för?

Det bästa du kan göra är att backa och hon kanske inser att du ändå va ett kap. Om du hänger efter henne nu så kommer hon tappa respekten för dig.

Backa och håll tummarna. Lev ditt liv som vanligt.

Jag är inte övertygad.

Vill jag bli ignorerad finns det miljoner som kan göra det, men jag brukar gå till den som vill ha mig mest. 

Man får vad man sår.
  • Mkay
    Anonym (TS) skrev 2025-01-05 19:27:51 följande:

Okej, här kommer mer info!

Jag har under några månader dejtat en tjej som jag har haft väldigt roligt ihop med. Vi har gjort allt ifrån att träna ihop, hitta på aktiviteter, lagat mat ihop och många mys kvällar med mycket sex. Allt har känts jättebra. Hon har sagt att hon kan tänka sig ett seriöst förhållande i framtiden men att hon för tillfälligt vill fortsätta att träffas som vi gör just nu (sa hon för ca 3 veckor sedan). Några dagar efter detta samtal åkte jag iväg på en resa i 4 dagar, och under den tiden hade vi lite SMS kontakt.
    Vi träffades efter att jag kom hem från resan och umgicks som vanligt. Men i mellandagarna ringde hon och sa att hon inte har den där lilla extra känslan. Hon sa att hon gillar mig massor men att något litet saknas. Jag frågade hur länge hon känt så och då svarade hon att hon insåg det när jag var borta på min resa. Hon kände inte den lilla extra saknaden. Och detta skedde bara 1,5 vecka efter att hon sa att hon sa att hon kunde tänka sig något seriöst i framtiden.

Jag vill inte överanalysera, men jag tror att hon inte vågar satsa på något nu för att hon själv är rädd att bli sårad. Hon ska iväg i 6 månader för jobb/plugg, så jag tror att hon håller tillbaka sina känslor för att hon själv är rädd. 

Hon lät lite ledsen i telefonen när hon berättade detta för mig. Jag fick steppa in och nästa försöka vara förstående för att hon skulle få fram orden. Detta samtal fick jag för 1 vecka sedan och sen dess har vi inte haft någon kontakt 

Hon är inte intresserad, det finns inget att kämpa för när hon uttryckt sig så tydligt, gå vidare. Inser hon att hon faktiskt hade väldigt starka känslor för dig sen så kommer hon höra av sig igen, men sitt inte och vänta på det. Lev ditt liv och se vad som händer i framtiden. 
  • Anonym (TS)

Jag kan inte sluta undra. Jag tror att hon tog ett förhastat beslut och jag fick inte chansen att tala om hur jag kände!

Man hör om folk som lyckas få den personen den vill ha genom att inte ge upp. Hade själv en bekant som verkligen ansträngde sig i motvind för att få den tjejen han ville ha! Och han lyckades.

• Anonym (TS)

Jag kan inte sluta undra. Jag tror att hon tog ett förhastat beslut och jag fick inte chansen att tala om hur jag kände!

Man hör om folk som lyckas få den personen den vill ha genom att inte ge upp. Hade själv en bekant som verkligen ansträngde sig i motvind för att få den tjejen han ville ha! Och han lyckades.

• Anonym (Granbarr)

Exakt vad är det du ska kämpa om ? 

Jag ser inte riktigt vad det skulle kunna vara? 

Hon har sagt vad hon känner och det är den fakta du har att förhålla dig till .  Att ni har noll kontakt visar bara hennes tydliga svar. 

Respektera hennes önskan .

Svar på tråden Är det värt att kämpa för kärleken?