• jag84

Skidresa Trysil eller Hemsedal

Jag och sambon tänkte åka i feb-mars 2026. Så rekar redan nu :)
    Vi har diskuterat Trysil, men även pratat om Hemsedal. Också Alperna har kommit på tal. Som ni hör är vi ganska flexibla. 
    Vi söker bra skidåkning primärt. Finns lite afterski med lite fest för det inget, men inget krav. 
    Boende är inte heller nåt jättekrav. Mysig lite stuga nära backen! 

Vad säger folk? Norge eller Alperna mht pris osv? Trysil eller Hemsedal? 
    Tacksam för många svar och tips ;)
  • Svar på tråden Skidresa Trysil eller Hemsedal
  • Anonym (Kalle)

Bra skidåkning blir Alperna. Bra afterski. Sällan stugor i Alperna, blir hotell. 

Trysil hellre än Hemsedal, högre berg helt enkelt. Kan bo i stuga nära backen. 

• Anonym (Hejsan)

Skulle säga alperna för er, oerhört magnifika berg och vackra vyer. Är ni bara två personer är det ändå lite svårt att hitta en stuga då det brukar vara för fler personer. om ni inte vill betala för det såklart. Så det lär bli någon typ av lägenhet ändå för er. 

Norge låter också väldigt dyrt, då hade jag hellre åkt till alperna för man får helt enkelt så mkt mer för pengarna. Och jag tror det blir billigare med alperna, eventuellt att flyget gör att det blir dyrare om det är så att ni äger en bil som ni annars skulle rest med till norska fjällen. 

Till alperna rekommenderar jag att ni jämför priser med att boka själva och att boka med olika researrangörer. 

• Anonym (/)

Trysil är fint men Alperna kan förstås ge större möjligheter beroende på vilken ort man väljer. 

• Studentpappa

Många orter har fått bra med snö i alperna i år, är ni bara två och inga barn skulle jag definitivt åka till alperna. Kolla snöläget och boka en resa, väldigt enkelt att boka själv och inte charter för bättre pris. 

Ride it like you stole it
  • jag84
    Studentpappa skrev 2025-01-05 19:20:16 följande:

Många orter har fått bra med snö i alperna i år, är ni bara två och inga barn skulle jag definitivt åka till alperna. Kolla snöläget och boka en resa, väldigt enkelt att boka själv och inte charter för bättre pris. 

Verkar lite krångligt. Sjukt dyrt också. 
  • Studentpappa
    jag84 skrev 2025-01-05 23:28:55 följande:
    Verkar lite krångligt. Sjukt dyrt också. 
    Krångligt? Beror väl på om man behöver kardborrband på skorna eller ej.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Skidresa Trysil eller Hemsedal