• Anonym (Lätt apatiskt)

Att göra det som är rätt

Hej! jag tänker att jag går rakt på sak, jag ska göra en abort om en vecka. Anledningen till detta är att jag och min sambo endast är 21 år, jag studerar mitt första år på en 3,5 år lång utbildning. Någon ekonomi har vi nästan inte att tala om, samt så har vi en liten lägenhet och ett dyrt billån.

Jag vet att det jag ska göra är rationellt och logiskt, men endå känner jag skuld över det hela. Graviditeten var oönskad då vi använder oss av preventivmedel. Igentligen finns det inget jag vill mer, än att få ett barn, tror det är därför det känns så motigt. Jag är rädd att det ska bli svårt att få barn i framtiden, att detta var min enda chans. 

Är det någon som gjort ?samma resa?, som kan dela med sig hur det gick för er?

• Svar på tråden Att göra det som är rätt
  • Anonym (Ja)

Vem ska du känna skuld inför...? Du tänker klokt kring beslutet, ni verkar överens, vem annars ska bry sig? Du behöver inte berätta för någon om aborten och om du gör det så stå med huvudet högt! Du har goda orsaker för detta! Folk som dömer dig negativt då kan dra dit pepparn växer.

• Anonym (F)

Är det så att du vill behålla så ska du göra det. Det praktiska löser sig. Gör inte abort om du tvekar eller inte vill. 

• Anonym (Styrkekramar)