• Skölden89

Vilket kaffe köper ni?

Jag har börjat köpa Icas kaffe, INTE Basic, utan den det står Ica på, den är faktiskt riktigt god och kostar 53 kr ungefär, den är billigare än Zoega och Arvid Nordquist, men håller bra kvalité.

Nu när kaffet är dyrt så undrar jag vad du köper för kaffe?

• Svar på tråden Vilket kaffe köper ni?
  • Anonym (F)

Jag köper det som är på kampanj. Oftast är det Gevalia, Löfbergs lila eller, med lite tur, Arvid Nordqvist. Uppskattar mitt snittpris är runt 42-43kr/paketet.

• Anonym (Soff)

Köper oftast Änglamark och nej har inte bra lön men det är värt det. 

• Anonym (gulltuppen)

Zoéga Skånerost har det varit i alla tider här men jag blev förledd att köpa två pkt Arvid Nordqvist i höstas på kampanj, och jag köpte en stor påse Lavazza eco bönor att mala själv när det var rea p.g.a. kort hållbarhet.

Så visst finns det en gräns även om man har pengar, där man bara tycker att ordinarie pris känns orimligt eller att en produkt drabbats av shrinkflation.

• Anonym (Bella)

Till bryggkaffe köper jag Löfbergs, till espressomaskinen köper jag Lavazza. 

• Anonym (Myra)

Köper lidls kaffe. Jättegott och massor att välja på samt bra pris. Mitt kostar 39 kr.

• Anonym (Em)

Föredrar snabbkaffe. Gevalias är godast men garants funkar också

• Postman

Olika.Beror lite på vad det är för kampanj. Oftast blir det Arvid Nordqvist, Gevalia, Löfberg och Zoegas

Svar på tråden Vilket kaffe köper ni?