Babyshower samma dag som kompis?
Min syster hade tänkt ordna babyshower till mig lördag den 25/1, jag gillar inte riktigt överraskningar utan vill helst kunna planera så jag vet om det och kommer själv vara med lite och betala och fixa mat och fika och så. Tänkte kombinera lite med födelsedagsfirande också eftersom jag fyller år strax innan, det skulle vara kul att träffa mina närmaste vänner en sista gång innan bebisen.
Jag har BF i mitten av februari men ska föda med planerat snitt i början av februari, antagligen mellan 4-6:e. Och min son fyller år strax innan det..
Min syster har planerat det men inte bjudit in folk än, tänkte göra det nu i dagarna.
Kommer verkligen inte på något annat datum som skulle funka , lördagen innan blir för stressigt eftersom jag pluggar och har en inlämning den veckan. Min dotter som är 8 har tjatat om att vi ska ha babyshower sen jag berättade för henne om graviditeten och kommer bli jättebesviken om vi ställer in , jag hade också sett fram emot att få träffa vänner och så.
Men idag fick jag inbjudan till en nära väns babyshower samma dag. Hon har BF i slutet av februari. Hon var med tillsammans med min syster och ordnade min babyshower förra gången jag var gravid. Hade inte tänkt bjuda samma personer så just det är inget problem men skulle egentligen verkligen velat komma på hennes och det känns lite taskigt att inte göra det.
Hur hade ni gjort? Ska jag ställa in min och komma på hennes? Försöka ändra datum fast jag tror nästan det är omöjligt att få det att funka? Eller ha min samma dag och ge henne present en annan dag? Det kanske är lite I-landsproblem men tacksam för råd.