• Emme11

Nidblödning och värk

Hej!
    Har inga barn och har inte varit gravid så söker lite svar från er som kan och varit med om detta.

Hade ägglossning för en vecka sen, 26 december, och igår började jag blöda litegrann, kom som en blodblandad flytning och sedan har det kommit droppar så o då och blod på pappret när jag torkat mig. Blöder även lite idag. Hade även mildare mensvärk. kan man få nidblödning så kort inpå? Kan inte ni berätta era erfarenheter och om ni också hade som molande mensvärk.

• Svar på tråden Nidblödning och värk
  • Anonym (Hanna)

Absolut, det kan vara en nidblödning. En nidblödning inträffar ju när ägget fäster, vilket kan ske redan från dag 4 efter ägglossning. Molande värk (typ som mensvärk) kan man också få. Hade en nidblödning med barn nr 2 och hade som lätt mensvärk någon dag. Minns dock inte vilken dag jag hade blödningen 🥰  

• Emme11
    Anonym (Hanna) skrev 2025-01-03 20:29:13 följande:

Absolut, det kan vara en nidblödning. En nidblödning inträffar ju när ägget fäster, vilket kan ske redan från dag 4 efter ägglossning. Molande värk (typ som mensvärk) kan man också få. Hade en nidblödning med barn nr 2 och hade som lätt mensvärk någon dag. Minns dock inte vilken dag jag hade blödningen 🥰  

Åh tack snälla för svar!

är så nervös eftersom det är första gången. Minns du om du blödde mer än bara en dag?
  • Teresse7

Det kan absolut vara en nidblödning, jag fick det med ganska tidigt bör jag blev gravid bägge gångerna. Dock har jag fått liknande blödning några dagar efter sex utan att jag varit gravid vid ett par tillfällen. Har varit som att mensen tjuvstartat lite och sedan pausat några dagar innanzen kommit igång. Du kan ju snart testa dig. Lycka till 

• Anonym (Hanna)
    Emme11 skrev 2025-01-03 22:28:16 följande:
    Åh tack snälla för svar!

är så nervös eftersom det är första gången. Minns du om du blödde mer än bara en dag?

Jag blödde 2 dagar här jag för mig, men väldigt lite. Kom i princip bara på pappret när jag torkade mig och var ljusrosa 😁 

• Emme11

Tack för svar!
    Nu har det slutat blöda, så är inte mensen. Har fortsatt molandevärk som strålar ner i vänster ljumsk. tog ett ägglossningstest som jag hade hemma och fick detta utslaget. Kan det vara en graviditet?

tacksam för alla svar eller nån som känner igen sig.

Svar på tråden Nidblödning och värk