• Anonym (X)

Söka vård?

Skulle ni gå till läkare för följande.

Haft problem med huvudvärk i flera veckor. Varje dag. Kommer ihåg att det gjort ont på samma sätt längre bak i tiden men då var det ej varje dag.
    Det är bakhuvudet. Gör ont när jag vaknar på morgonen, sedan kan det bli bättre under dagen för att sedan komma tillbaka på eftermiddagen. 
    Har även under väldigt lång tid haft en svullnad under ena ögat så har länge funderat om jag kan ha problem med bihålorna. 

• Svar på tråden Söka vård?
  • Anonym (Jnny)

Jag har haft mycket problem med bihålorna och den huvudvärken sitter på framsidan av huvudet, i pannan ovanför ögonbrynen och under ögonen. Det är ganska koncentrerat till det området. 
    Så har du värk i bakhuvudet lär det inte vara bihålorna. Men absolut någonting du borde söka vård för. 

• Mkay

Svullnad under ögat och kontinuerlig ont i huvudet KAN vara tecken på en tumör, men kan också vara helt ofarligt. Jag säger inte det för att göra dig orolig, bara för att du ska förstå att det är viktigt att kolla upp så sådana grejer kan uteslutas och att du kan få hjälp med huvudvärken. 

• Emiz

Ja. Sök vård. Så snart du kan. Inte trevligt med huvudvärk så länge.

Svar på tråden Söka vård?