• Anonym (Udda dragning?)

Är det normalt att dras till "bad girls"?

Det finns en del kvinnor som dras till kriminella, farliga män. Men jag undrar om farliga kvinnor och det är normalt att dras till dem?

Tex. att bli väldigt kär i en kvinna som man på förhand vet är manipulativ narcissist som blåst sina väninnor på stora summor pengar.

Eller någon som försökt förgifta en annan tjej för att killen hon var kär i blev kär i den tjejen istället för henne. Man vet att det här är en tjej man INTE skall göra sur eller besviken. 

Givetvis finns bra kvaliteer hos bägge de tjejerna, men kanske främst utseendemässiga sådana. Men det är som att det dåliga lägger till, gör tjejen MER attraktiv. Funderade på om det var TROTS men det är inte trots det, det lägger till... är det normalt?

• Svar på tråden Är det normalt att dras till "bad girls"?
  • Anonym (Slutsats)

Utseende är oftast viktigare än något annat för män, så jag tror det är utseendet som är det enda som har betydelse. Skitsamma om hon är en galning så länge hon är snygg.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Även om män i stor utsträckning går efter utseende, har de flesta så pass mycket självbevarelsedrift att de inte skulle välja en galning bara för att hon var snygg.

Men få kvinnor är galningar eller kriminella eller farliga på det sättet. Betydligt vanligare är att män blir tillsammans med kvinnor som är psykiskt instabila och väldigt krävande t ex. Och ja, här verkar många män stå ut med mycket, så länge hon är tillräckligt snygg. Men inte hur mycket som helst.

Jämför med kvinnor. De flesta dras inte till kriminella eller våldsamma män, däremot gillar många kvinnor mindre farliga ?bad boys?. Män som är självsäkra, spännande osv. Detta motsvarar mäns dragning till ungdom och skönhet. 

• Anonym (Fryser)

Vad är en bad girl? Finns det ens 

• Anonym (Slutsats)
    Fjäril kär skrev 2025-01-03 09:06:09 följande:

Så att hon skulle mörda dig gör inget eftersom hon är snygg? 

Utseendet är viktigast!

En man väljer alltid det framför annat. Varför annars så många gubbar som vill ha unga kvinnor fast dom inte har mycket gemensamt? En kvinna är en acessoar som måste vara skitsnygg för att visas upp. En man byter alltid till en snyggare version så länge han kan det. Snygghet slår inkomst/status bl.a.,bla om hon så mördar hans hund.  Om en snygg kvinna säger att han ska glömma sina ungar med en annan mamma, vad tror du händer då? Han gör det för hennes skull. Det är väl crazy om något?!?!

Tror du annat så lurar du dig själv.
  • Anonym (Slutsats)
    Anonym (Fryser) skrev 2025-01-03 14:35:51 följande:

Jao. Checka bara women who murder t.ex.
  • Anonym (Frida)

Visst finns det de som dras till kvinnor som sitter inne för mord och liknande men jag undrar om det verkligen är att män dras till "bad girls" så mycket som att de fattar att detta är en kvinna som inte har alla hemma och därför kanske är lättmanipulerad.

Jag har svårt att tro att den man som vill ha en familj med en bra kvinna kommer välja tjejen som mördade sin gamla flammas nya tjej, till exempel.

• Anonym (YEP)

Yupp. En brottningsmatch på liv och död kan alltid vara kul ;)
  • Tecum

Nej det är inte vanligt, inte alls som när kvinnor dras till bad boys. Män vill ofta ha lite mjukare  och kvinnliga kvinnor.
    Men det händer ju att en kvinna döljer sina psykopatiska drag och då har män liksom kvinnor i samma situation svårt att göra slut.

• Anonym (Johanna)

Johanna Möller är en

• Anonym (Man5)

Kanske inte riktigt till den gränsen, men nästan.
  • Anonym (Sekhmet)

Jag har aldrig haft några problem att få män.

Det intressanta är (precis som TS skriver) de som blir mer attraherade när jag avslöjar mina mörka drag. Kanske en lättnad, kanske att de känner sig mer normala själva. 

Kort sagt: Om vanliga människors skala går från 1-10 i vad de kan tänka sig att göra i sexuellt eller våldsamt syfte så är dessa män kanske på 12-13. Eftersom min egen skala går längre är det inget som stör mig. Jag kan ge dem vad de önskar och njuta av det.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Fryser) skrev 2025-01-03 14:35:51 följande:

Det klart att det finns, men det är inte så vanligt. Betydligt vanligare är femme fatales eller psykiskt instabila och krävande kvinnor som är nog så jobbiga att ha ett förhållande med, även om de inte mördar sin man eller snor alla hans pengar. Men de kanske är otrogna, opålitliga, behandlar honom som en dörrmatta osv. Påfallande många män står ut med detta om hon är ung och vacker.

Ovanstående kan sägas vara den kvinnliga motsvarigheten till bad guy. 
Svar på tråden Är det normalt att dras till "bad girls"?