• Anonym (Suck)

Men jösses jävlar....

Såg på Expressen att en 57-åring bölar ögonen ur sig för att Romerska bågar utgått ur Cloettas sortiment!!
    Skaffa lite perspektiv för i helvete . det krigas på ett antal ställen i världen (som vanligt)
     Men  - att romerska bågar utgår!!!! Tydligen nyheter för Expressen!
    "Vart är vi på väg!???

• Svar på tråden Men jösses jävlar....
  • Anonym (S)

Samma sak med trillingnöten i Alladinasken, borttagna avsnitt ur Kalles jul eller öppettiderna på Systembolaget. Folk saknar perspektiv. 

• Anonym (Tack för mig)

Resandefolket blev kränkta?

• Anonym (ÄSS-DE)

Bågarna var kanske rasistiska?

• Anonym (Polly)

Att en klassiker försvinner tycker jag har ett visst nyhetsvärde. Men man behöver, för all del, inte vinkla det till att Cloetta begår ett brott mot mänskligheten. 

• Anonym (U)

Är du någon form av auktoritet i att bestämma över vad som är relevant att klaga på?

• Anonym (S)
    Anonym (U) skrev 2025-01-03 08:51:31 följande:

Är du någon form av auktoritet i att bestämma över vad som är relevant att klaga på?

Oj, är du motståndare till yttrandefrihet?
  • Anonym (U)
    Anonym (S) skrev 2025-01-03 08:53:13 följande:
    Oj, är du motståndare till yttrandefrihet?
    Läs igen så att du förstår. Ställ sedan frågan till TS.
  • Anonym (S)
    Anonym (U) skrev 2025-01-03 08:56:04 följande:
    Läs igen så att du förstår. Ställ sedan frågan till TS.
    Behövs inte. TS har all rätt att bemöta denna artikel. Precis som personen i artikeln har rätt att gnälla. 
  • Anonym (U)
    Anonym (S) skrev 2025-01-03 09:01:57 följande:
    Behövs inte. TS har all rätt att bemöta denna artikel. Precis som personen i artikeln har rätt att gnälla. 
    Givetvis. Det gäller även beträffande åsikter kring  TS gnäll.
  • Anonym (S)
    Anonym (U) skrev 2025-01-03 09:04:51 följande:
    Givetvis. Det gäller även beträffande åsikter kring  TS gnäll.
    Precis. Men ditt inlägg indikerade att du inte tyckte det var ok av TS att bemöta det, eftersom du ifrågasatte att han gjorde det. 
  • Anonym (U)
    Anonym (S) skrev 2025-01-03 09:06:47 följande:
    Precis. Men ditt inlägg indikerade att du inte tyckte det var ok av TS att bemöta det, eftersom du ifrågasatte att han gjorde det. 
    Det ifrågasättes självklart inte ur ett yttrandefrihetsperspektiv.
  • Anonym (S)
    Anonym (U) skrev 2025-01-03 09:11:05 följande:
    Det ifrågasättes självklart inte ur ett yttrandefrihetsperspektiv.

Vi säger så. 

Ha en bra dag. 

• Anonym (U)
    Anonym (S) skrev 2025-01-03 09:12:29 följande:

Vi säger så. 

Ha en bra dag. 

Bra. Då vet du det! Detsamma!
  • Cartjan1

Äh, mig gör det faktiskt lite glad. Missförstå mig rätt nu, självklart finner jag inte glädje i att en individ är ledsen men i själva det faktum att det fortfarande finns utrymme för sådana nyheter mitt i all misär som är runt oss, att allt inte ska vara ultra seriöst hela tiden. Har alltid tyckt att vi är ett ganska festligt folk ändå,  på det stora hela ganska tysta och reserverade men som nästintill skapar folkupplopp när trillingnöten likviderades, vill tända eld på en stor julbock varje år bara för att, skickar en liten vänlig påminnelse till Nordkorea varje år om att de är skyldiga oss pengar. Att någon är extremt ledsen för att romerska bågar upphör att existera (jag känner också att det är lite smått en nationell tragedi) och att det tas upp i nyheterna känns som en sådan grej som ofta skedde förr. Precis som alla nyheter om "Gunilla hittade en kalaspuff i cornflakesen- barnen var i chock och sommarlovet är förstört" 

Lite svamlande men jag är iallafall glad att vi kan hitta en plats för att sörja förlusten av lite romerska bågar.

• Meddelande borttaget
  • Hjelm

Det är ganska enkelt.

Expressen, och alla andra tidningar, lever på att sälja enskilda artiklar. Då ska allt vara så klickvänligt som möjligt. Kvalitativ journalistik spelar mindre roll.

Det var annat förr, när alla alltid köpte tidningen och det var en nästan lika självklar vara i hemmet som diskmedel och toalettpapper. Då behövde inte tidningen jaga uppmärksamhet med tramsiga grejer, "roliga" rubriker och saker som provocerar läsare. De sålde ändå.

Det enda sättet att stoppa såna här struntartiklar är att helt enkelt inte läsa dem. Välja att läsa det som är seriöst och journalistiskt relevant och viktigt. För de skriver om det folk visar att de vill läsa.

Svar på tråden Men jösses jävlar....