Äh, mig gör det faktiskt lite glad. Missförstå mig rätt nu, självklart finner jag inte glädje i att en individ är ledsen men i själva det faktum att det fortfarande finns utrymme för sådana nyheter mitt i all misär som är runt oss, att allt inte ska vara ultra seriöst hela tiden. Har alltid tyckt att vi är ett ganska festligt folk ändå, på det stora hela ganska tysta och reserverade men som nästintill skapar folkupplopp när trillingnöten likviderades, vill tända eld på en stor julbock varje år bara för att, skickar en liten vänlig påminnelse till Nordkorea varje år om att de är skyldiga oss pengar. Att någon är extremt ledsen för att romerska bågar upphör att existera (jag känner också att det är lite smått en nationell tragedi) och att det tas upp i nyheterna känns som en sådan grej som ofta skedde förr. Precis som alla nyheter om "Gunilla hittade en kalaspuff i cornflakesen- barnen var i chock och sommarlovet är förstört"
Lite svamlande men jag är iallafall glad att vi kan hitta en plats för att sörja förlusten av lite romerska bågar.