• Anonym (Li33)

Kommentarer från främlingar när bebis skriker

Jag var på ett cafe med min 9 månaders bebis och min 10 åriga lillasyster vi satte oss å fika min dotter va lite gnällig i början  men de gick över sen när hon fick i sig lite gröt, hon satt i bebis stolen och gjorde ljud som alla bebisar gör när vi hade fikat klart märkte jag att min dotter började bli trött så vi skulle göra oss i ordning och gå därifrån när jag skulle sätta på hennes overall vilket va lite krångligt då hon blev väldigt gnällig jag la henne på soffan och skulle sätta på overallen när jag gör det vänder sig en en Gubbe som satt med sina vänner presic bakom oss och säger "är det ett dagis här eller" vilket jag ba typ skrattade bort för jag trodde han bara drog ett drygt skämt men då fortsätter han och säger " vi försöker prata här" varpå jag blir skit sur och frågar vad tycker du jag ska göra det är ett barn vi ska gå härifrån nu du är på en offentlig plats om du inte kan tåla lite ljud kan du gå här ifrån han svarar att "om du inte kan få tyst på ungen borde du inte va här " vilket gör mig mer frustrerad fick inte ens ut ett ord men en kille som oxå satt med sina barn sa åt han att "ta det lugnt å vända sig om det är ett litet barn barn skriker ibland du ser ju att hon håller på det är inget hon kan göra nått åt" och efter att pappan sa till dom blev alla gubbar helt tysta och vågade inte säga ett ord flera på cafet skaka på huvudet och tyckte gubbarna va korkade,jag brann verkligen så jag gick fram till han när vi skulle gå ut å sa "om du inte kan föra en diskussion med dina vänner på en offentlig plats där det kommer va ljud får du gå hem å fika gubbjävel" min syster sa i efter hand att hon hade hört dom säga ungjävel vet inte om dom mena mig min syster Eller min dotter de spelar ingen roll är så trött på folk som ska kommentera så fort en bebis blir gnällig och skriker om en bebis är trött så kan man inte göra så jävla mycket  han mena på att man inte ska gå ut om man inte kan få ungen å va tyst blir så jävla arg samma sak när jag har åkt tåg jag fattar att bebis skrik är skit jobbigt men du är på ett tåg om du inte vill ha nått ljud alls får man boka första klass eller åka bil typ man kan inte förvänta sig att en unge ska sitta helt tyst och lugn på ett tåg eller vilken plats som helst egentligen.

Plus gubben på cafet såg att jag va påväg ut kunde han inte bara hållakäften då lixom 
  • Svar på tråden Kommentarer från främlingar när bebis skriker
  • Raggartjejen

1. Använd punkt, kommatecken och nytt stycke när du skriver  - det blir lättare att läsa då.
    2. Bry dig inte om gubben,  han är säkert en besserwisser som tror att han är bäst.

• Spucks

Ignorera sådana idioter eller prata med dem som de pratar med dig. Som "Stanna hemma om du vill bestämme vem som är nära dig", eller "Flytta till en egen ö om du vill ha det tyst", eller "Vilken tur att du föddes som vuxen", eller "Hon skriker bara när henes idiotradar slår an".

Sedan håller jag med föregående svar: lär dig att använda skiljetecken - det där var extrem jobbig läsning!

• Anonym (Nk)

Sålänge föräldrarna försöker göra något åt situationen tycker inte jag man kan klaga. I vissa fall kan man kanske avlägsna sig från platsen om det blir hysteriskt skrik och gråt men det går inte alltid och det är så det är. 

Låter inte alls som du gjorde nått fel (eller inte gjorde nått alls) i den här situationen. Trist att gubben ska kommentera när ni är påväg att gå så onödigt. Fint av den andra föräldern att säga till dem och backa dig. Låt inte detta hindra dig från att besöka fik med din bebis fortsättningsvis. 

• Dr Nail

Varför skriver ungdomarna så här i dessa dagar? Som ts alltså. Enligt alla mina observationer så är inlägget rätt så representativt för hur de skriver, även varandra emellan. Det blir ju oläsligt. Förstår de ens varandra? Jag tror inte att de gör det.

• Dimisi

Jag tycker det är synd att du fortfarande är upprörd. Du fick ju jättebra stöd från i princip alla på cafét, förutom surgubben och hans gäng. 

Du, den främmande pappan som sa ifrån, övriga gäster som med miner visade att surgubben var märklig - ni har rätt och det var ni som var i majoritet. Jag skulle tycka att det kändes skönt. Sura, bittra gubbar ska inte få styra.

• Lint03
    Raggartjejen skrev 2025-01-02 16:56:04 följande:

1. Använd punkt, kommatecken och nytt stycke när du skriver  - det blir lättare att läsa då.
    2. Bry dig inte om gubben,  han är säkert en besserwisser som tror att han är bäst.

haha Ja jag såg de i efterhand förstår inte själv hur de gick att läsa
  • Lint03
    Dr Nail skrev 2025-01-02 18:43:31 följande:

Varför skriver ungdomarna så här i dessa dagar? Som ts alltså. Enligt alla mina observationer så är inlägget rätt så representativt för hur de skriver, även varandra emellan. Det blir ju oläsligt. Förstår de ens varandra? Jag tror inte att de gör det.

Ja fatta att de blev rörigt skrev ihop de på 2 minuter förut utan att läsa igenom 
  • Anonym (Ui)

Ta ett djupt andetag och lär dig använda punkt. Drömmer

• Anonym (Skrivregler)
    Lint03 skrev 2025-01-02 20:01:32 följande:
    haha Ja jag såg de i efterhand förstår inte själv hur de gick att läsa
    Fortfarande använder du inget kommatecken, ingen punkt och inget utropstecken. Stor bokstav i början av meningar missade du också.

"Haha! Ja, jag såg det i efterhand. Förstår inte själv hur det gick att läsa."

De och det är två olika ord.
  • Lint03
    Anonym (Skrivregler) skrev 2025-01-03 13:23:39 följande:
    Fortfarande använder du inget kommatecken, ingen punkt och inget utropstecken. Stor bokstav i början av meningar missade du också.

"Haha! Ja, jag såg det i efterhand. Förstår inte själv hur det gick att läsa."

De och det är två olika ord.
    Slay💅🏼
  • Spucks
    Dr Nail skrev 2025-01-02 18:43:31 följande:

Jag tror inte det är bara ungdomar. På svenska läser jag sådant rätt sällan, men jag har sett det väldigt mycket på engelska (mest i ett brittisk forum jag läste i och delvis på Facebook) och då har jag inte fått uppfattningen att det är flest unga, utan att det alla möjliga åldersgrupper.
Svar på tråden Kommentarer från främlingar när bebis skriker