Bakis symptom eller gravid?
Hej!
Hade oskyddat sex kring ägglossning för ca 4 veckor sen. Fick därefter mens precis den dagen mensen var beräknad. Blödde i ca 4-5 dagar men inte jätte rikligt, brukar blöda mer men ändå som man räkna det som en vanlig mens.
Nu börjar min nya fertila period snart men alltså jag mår riktigt konstigt. Visst att man var lite bakis igår på själva nyårsdagen efter mindre sömn och en del alkohol men jag känner mig fortfarande bakis - nästan värre än igår.
Jätte känslig för dofter, speciellt stekos och husmanskost. Vill inte ens kolla på
när någon äter då det vänder sig i magen.
Tog en promenad i solen ner till city innan men det snurrade och benen känns vingliga och lite svaga. En mild huvudvärk som kommer och går och det enda jag vill är att ligga ner och blunda under en filt då jag fryser också. Mår obehagligt och vill typ krypa ur min egna kropp.
Dag nummer 2 efter att jag druckit brukar jag aldrig känna ett skvatt?
Sovit 12 timmar inatt, ätit trots dålig aptit, druckit vatten och juice, tagit en dusch, fått frisk luft men känner mig helt förbi och smått illamående konstant.
Enda jag kan tänka på att svälja just nu är vindruvor.
Min mamma har mått exakt såhär varenda gång hon vart i tidig graviditet och hon beskriver det som bakis känsla.
Men jag hade ju mens för en vecka sen?
Någon som vart gravid eller känner någon som vart det trots mens som vanligt?
Enda säkra är ju att köpa ett test men som jag känner mig nu tar det emot att gå till affären och lägga dyra pengar på ett test när det uppenbarligen står negativt.