• Anonym (Gravid?)

Bakis symptom eller gravid?

Hej! 

Hade oskyddat sex kring ägglossning för ca 4 veckor sen. Fick därefter mens precis den dagen mensen var beräknad. Blödde i ca 4-5 dagar men inte jätte rikligt, brukar blöda mer men ändå som man räkna det som en vanlig mens.

Nu börjar min nya fertila period snart men alltså jag mår riktigt konstigt. Visst att man var lite bakis igår på själva nyårsdagen efter mindre sömn och en del alkohol men jag känner mig fortfarande bakis - nästan värre än igår. 
    Jätte känslig för dofter, speciellt stekos och husmanskost. Vill inte ens kolla på
    när någon äter då det vänder sig i magen. 
    Tog en promenad i solen ner till city innan men det snurrade och benen känns vingliga och lite svaga. En mild huvudvärk som kommer och går och det enda jag vill är att ligga ner och blunda under en filt då jag fryser också. Mår obehagligt och vill typ krypa ur min egna kropp. 
    Dag nummer 2 efter att jag druckit brukar jag aldrig känna ett skvatt? 
    Sovit 12 timmar inatt, ätit trots dålig aptit, druckit vatten och juice, tagit en dusch, fått frisk luft men känner mig helt förbi och smått illamående konstant. 
    Enda jag kan tänka på att svälja just nu är vindruvor. 
    Min mamma har mått exakt såhär varenda gång hon vart i tidig graviditet och hon beskriver det som bakis känsla. 

Men jag hade ju mens för en vecka sen? 
    Någon som vart gravid eller känner någon som vart det trots mens som vanligt?

Enda säkra är ju att köpa ett test men som jag känner mig nu tar det emot att gå till affären och lägga dyra pengar på ett test när det uppenbarligen står negativt.

• Svar på tråden Bakis symptom eller gravid?
  • Anonym (Jag)

Man kan få blödningar som liknar mens när man är gravid men det enda du kan göra är att köpa ett test. Det är ingen här som kan svara på om du är gravid eller inte. Självklart kan du vara det, det är inte omöjligt men som sagt, det enda du kan göra är att testa. 

• Anonym (O)

Ett annat sätt är ju att vänta. Ingen kommer att kunna ge dig svar här tyvärr. Fast jag förstår förstås att det är frustrerande :)

• Anonym (Gravid?)

Nej jag vet att ingen kan svara på om jag är preggo eller inte, det är bara känslan i kroppen som är annorlunda och känns som grov baksmälla. Tänkte mer bara se och spåna om flera hade haft blödningar som vanlig mens fast att dom sen visat sig var gravida? Ville bara kika hur vanligt/ovanligt det är egentligen. 

Kan omöjligt vara bakis fortfarande om jag känner mig själv rätt och hur jag funkar.

• Anonym (Testa)

Köp ett test och få ett säkert svar

• Anonym (Gravid?)

Självklart är testa det enda alternativet för att få svart på vitt, men har ingen bil veckan ut och ute är det iskallt, mörkt och minst 4 km till affären så känns långt bort att kunna lösa ett test. 

• Anonym (Gravid?)

Hade glatt skuttat i mina skor och gått en sväng till affären om jag bara mådde bra. Men är öm i hela kroppen, fryser om vart annat och så svag, känns som efter en magsjuka. 
    Vill inte heller be en kompis åka köpa och komma hit med ett test och absolut inte han som isåfall skulle vara pappan då vi precis tagit upp vår relation igen efter ett uppehåll. En oplanerad graviditet hade inte vart någon tajming nu. 

• Anonym (Gravid?)

Detta är ju ta mig tusan ingen långdragen baksmälla, märker man nu såhär 3 dygn efter nyår.
    För vaknade upp lika konstigt i måendet idag. Tanken på att gå upp och brygga en kopp kaffe som jag annars äääälskar tar emot, blir inget med det. Enda jag kan äta eller dricka ska vara kallt. Hade även idag tänkt ta en promenad ner till stan men känns långt bort för vill bara ligga ner under en filt, frusen och låg på energi. Illamåendet är inte så starkt men ganska diffust och så öm i kroppen. Känslan av att ha legat i magsjuka strax innan man börjar piggna till beskriver mitt mående även idag. Tanken slog mig att det kan va vätskebrist men har verkligen druckit och druckit både vatten, juice, pepsi och saft just för att det är kallt så kan ju inte vara det heller?
    Hoppas jag har ork att röra mig till affären sen om inte annat för att köpa det där testet en gång för alla.
    Jag som vill vara pigg nu när jag och min partner ska ses ikväll efter 3 veckor från varandra. 

Svar på tråden Bakis symptom eller gravid?