• Anonym (Viktnedgång2025)

Nyårslöfte - en klassiker: viktnedgång

Så är man där igen.

Behöver gå ner ca 6-7 kg. Siktar på 21 i BMI, var där för ett par år sen men kilona smyger sig på. 

Senast sista mars vill jag vara i mål.
    BMI 1/1: 23,4

Om någon vill hänga på så gör gärna det, oavsett så får det här tråden bli platsen där jag loggar mina framsteg!

Hur ska målet nås? Onyttigheter som godis, glass mm är förbjudet och antal kalorier per dag ska ligga (gärna en bra bit) under 1500.

• Svar på tråden Nyårslöfte - en klassiker: viktnedgång
  • Anonym (Stegräknaren)

Mitt fokus är mer kondition men vikten behöver också komma ner lite för bättre resultat.

Har idag bytt till Garmin sportarmband eftersom Google har köpt upp och tekniskt våldtagit Fitbit-appen så illa att den bara irriterar mig nu med allt tjat om konton och att flytta ihop till google-kontot och att ge upp all personlig information med ett enda klick.

Garmin låter en ta ställning till olika data separat och man kan ändra sig när som helst, betydligt mer acceptabelt ur integritetsperspektiv.

Idag blev det första 10 km på löpbandet efter omstart av träning 1 december.
    1h 8 min blev det, så där finns en del att jobba på.

BMI idag 24,2.

• Anonym (Maj)

Hej hej
    Jag går med här.
    Mitt mål är att kjolen och toppen jag köpt ska sitta perfekt till maj då de ska användas.
    Man kan tänka -köp större storlek. Men nu fanns de bara i medium.
    Det är även en pennkjol vilket gör att det ser trevligare ut med plattare mage och rundare rumpa. 

Jag tänker jag börjar med att fem kg ska bort. 

Har även som mål att få håret att se trevligare ut (spara pengar till färgning hos frisör i maj) och även sköta huden för att den ska glänsa lite mera.

Trevligt med lite sällskap i tråden!

Vi är bara på dag tre. Har hållit mig borta från sötsakerna än så länge men idag är det svårt. Skåpen är fulla av julgodis dessutom. Jaja...

Jag vill göra en allmän uppryckning när det gäller vikt, hälsa och utseende. Ska också försöka ta bättre hand om min hy (som bonus brukar den bli finare när jag äter nyttigare) samt göra en tandblekning framöver.

Känner mig som en säck potatis just nu.

Träning/kondition ska också in i ekvationen, men det får bli lite längre fram.

• Anonym (Maj)

Jag sitter just nu och tittar tv och försöker verkligen hålla mig ifrån att baka något. Har skottat snö, ska även ha en promenad i snö och halka i kväll så det får bli dagens träning
    Imorgon ska jag träna på gym + söndag och måndag. 

Nu har jag hållt mig till nyårslöftet i några dagar, det känns bra! Hoppas att sötsuget ska minska allteftersom, det har varit en riktigt malande känsla periodvis.

Det får bli invägning veckovis på onsdagar.

• VandrandeRiddaren
    Anonym (Viktnedgång2025) skrev 2025-01-05 13:28:53 följande:

Nu har jag hållt mig till nyårslöftet i några dagar, det känns bra! Hoppas att sötsuget ska minska allteftersom, det har varit en riktigt malande känsla periodvis.

Det får bli invägning veckovis på onsdagar.

Bra jobbat! Satsa på sömnen, rör på dig och ät långsamma kolhydrater så kommer sötsuget nog att minska.

Källa: Paulún, Fredrik, "Så blir du av med ditt sötsug på en vecka", Expressen (2021)
    halsoliv.expressen.se/halsa/vikt/sa-blir-du-av-med-ditt-sotsug-pa-en-vecka/
  • Anonym (Stegräknaren)

Åh, hopplöst!

Var tvungen att åka till mamma igår och då måste man äta efterrätt och sen sitter man där med sockersuget på kvällen som inte ger med sig innan man har ätit något mer sött. Obestämd

Nu blir det bara kaffe och två ägg till lunch.

• Anonym (Maj)

Är det någon av er som vet hur brun utan sol fungerar som inte fläckar av sig?
    Tänker ljusa kläder och bruna fläckar på kragen är så fräscht.

• Anonym (Maj)

Precis varit på gymmet. Riktigt bra pass.
    Och väldigt många nya människor, undrar om det är nyårslöften som folk kickat igång.
    Brukar vara själv i tjejernas omklädningsrum idag var det fullt 

• Anonym (Stegräknaren)

Blev gym idag, har haft ett par "rekordrundor" precis så idag föll jag klart igenom eftersom jag satsade för högt. Men jag rörde mig 9 km i alla fall och svettades därtill så det duger.

Svar på tråden Nyårslöfte - en klassiker: viktnedgång