• Anonym (TAL)

Min man ringer min mamma när vi bråkar

Jag vet inte hur många gånger det har hänt nu. 

När jag och min man bråkar så ringer han min mamma och ber henne att akut komma över. Sedan är det hennes uppgift att prata med honom och sedan mig och sedan sitta och medla mellan oss? Min man är 45 år gammal och min mamma är 65. Är detta verkligen normalt? 

Oftast handlar det om att han har gjort fel på riktigt, han klarar inte av att höra att det var fel, så min mammas uppgift är att trösta honom och förmedla mitt budskap i en trevligare ton. Men problemet är att min man inte vill höra något som kan uppfattas som kritik. 

• Svar på tråden Min man ringer min mamma när vi bråkar
  • Anonym (TAL)

Kan ta ett exempel. 

Jag kom nyligen hem och går ut i vardagsrummet och min tavla som jag köpt för 20 tusen är borta?. Då hade han sålt den, utan att fråga mig för att han behövde pengar akut och den tavlan hade ett värde. Jag har köpt tavlan för MINA pengar. Jag såg det som en stöld och han sa att han behövde pengarna så jag skulle inte säga något. Det gick flera dagar och han gick och köpte massa dyra saker till sin mamma. Då gick jag i taket?. Först hade han stulit min tavla för att han behövde pengar till något som inte gynna mig eller något. Men spendera pengar på sin morsa, det hade han råd med. 

Han klarade inte av att jag blev arg och ringde min mamma?. Det är orimligt att ta folks saker och sälja dessa. 

• Anonym (Zx)

Varför går din mamma ens med på att komma över ? 
    Sen hade jag personligen dumpat en man som beter sig som din gör. 

• Anonym (TAL)
    Anonym (Zx) skrev 2025-01-01 22:46:27 följande:

Varför går din mamma ens med på att komma över ? 
    Sen hade jag personligen dumpat en man som beter sig som din gör. 

För att han bönar och ber. Och hon vet att han inte klarar av situationen. Och för sina barnbarns skull. 
  • Anonym (Elsa)

Din mamma borde säga ifrån. 

• Anonym (TAL)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-01 23:04:38 följande:

Din mamma borde säga ifrån. 

Det hjälper ju mig på ett sätt. Han kan ju inte höra saker från mig. 
  • Anonym (Skumtomtemor)

Varför i hela friden ringer han din mamma? Att han som vuxen ringer någon mamma är galet, men om han ändå gör det borde han åtminstone ringa sin egen mamma. 

Så skumt!

• Anonym (Elsa)
    Anonym (TAL) skrev 2025-01-01 23:07:24 följande:
    Så hon ska fungera som medlare mellan er då? 
  • Anonym (Zx)
    Anonym (TAL) skrev 2025-01-01 23:07:24 följande:
    Och du vill fortsätta ditt liv med en som inte klarar av att lyssna på dig utan att blanda in din mamma? En normal människa hade blivit riktigt förbannad men du verkar ändå vara ok med det eftersom du tillåter det: 
  • Xenia
    Anonym (TAL) skrev 2025-01-01 22:37:21 följande:

Kan ta ett exempel. 

Jag kom nyligen hem och går ut i vardagsrummet och min tavla som jag köpt för 20 tusen är borta?. Då hade han sålt den, utan att fråga mig för att han behövde pengar akut och den tavlan hade ett värde. Jag har köpt tavlan för MINA pengar. Jag såg det som en stöld och han sa att han behövde pengarna så jag skulle inte säga något. Det gick flera dagar och han gick och köpte massa dyra saker till sin mamma. Då gick jag i taket?. Först hade han stulit min tavla för att han behövde pengar till något som inte gynna mig eller något. Men spendera pengar på sin morsa, det hade han råd med. 

Han klarade inte av att jag blev arg och ringde min mamma?. Det är orimligt att ta folks saker och sälja dessa. 

Din man är en tjuv, du borde kasta ut honom. Men du verkar acceptera det?

Sedan beter han sig som en barnunge som ringer din mamma för att hon ska medla i stället för att själv ta ansvar för vad han gjort.

Mtp på att han är 45 år antar jag att han uppfört som en ansvarslös barnunge under många år och du har funnit dig i det hela tiden. Och din mor har känt sig tvingad att finna sig att agera medlare. Som svar på din fråga: Nej, det är inte normalt.
Svar på tråden Min man ringer min mamma när vi bråkar