• HannaaS

Ni som träffat ny partner på annan ort som också har barn

Jag är nyfiken och behöver bredda mina vyer.
    Har varit singel i några år och bor med mina barn, 8 och 11 varannan vecka. Barnens pappa bor på samma ort.
    Sedan ett tag tillbaka har jag träffat en man som bor i en större stad ca 50 min bort och har sin son varannan vecka.

Nu till frågan/nyfikenheten.
    Ni som träffat någon på annan ort men vill spendera mer tid tillsammans, har ni "nöjt" er med varannan vecka eller har ni kommit på något annat upplägg?

• Svar på tråden Ni som träffat ny partner på annan ort som också har barn
  • Anonym (nöjt)
    HannaaS skrev 2025-01-01 22:16:50 följande:
    Ni som träffat ny partner på annan ort som också har barn

Jag är nyfiken och behöver bredda mina vyer.
    Har varit singel i några år och bor med mina barn, 8 och 11 varannan vecka. Barnens pappa bor på samma ort.
    Sedan ett tag tillbaka har jag träffat en man som bor i en större stad ca 50 min bort och har sin son varannan vecka.

Nu till frågan/nyfikenheten.
    Ni som träffat någon på annan ort men vill spendera mer tid tillsammans, har ni "nöjt" er med varannan vecka eller har ni kommit på något annat upplägg?

Hur menar du "nöjt er" med varannan vecka? Tänker du att du ska ha barnen mindre för att kunna vara mer med din nya?

Så gjorde min pappa, när jag växte upp. Och när jag gick i gymnasiet flyttade han helt och därmed upphörde i princip hans föräldraskap och kontakt med mig. Inget jag skulle rekommendera om man vill ha en fin relation med sina barn, små som stora. Eller om du nöjer dig med den kontakten så är det väl bra. 
  • Anonym (Man)

Det finns inte så många bra alternativ till att nöja sig. Är i samma sits i princip och det blir svårt att flytta ihop när man behöver prioritera sina barn. Man får ses den tid som funkar.

Vad finns det för alternativ?

• Anonym (Nej)

Jag vägrar distansrelationer öht och definitivt om det finns hemmaboende barn i bilden! Hur många år vill man vara särbos...? Och kan den ena av er verkligen flytta sedan? Retoriska frågor för dig att fundera på.

Svar på tråden Ni som träffat ny partner på annan ort som också har barn