• Anonym (Undran)

Förhållande efter skilsmässa

Jag är en 49årig kvinna som varit singel rätt många år sen skilsmässa. Dejtingappar har inte lett till mer är kk. Men jag vill gärna bli kär. Det tror jag är lättast genom att lära känna någon förutsättningslöst.

Men vilka typer av aktiviteter och kurser bör jag prova på, har någon tips?

Känns som att ifall jag börjar en keramikkurs så är det kvinnor jag främst kommer träffa. Jag vill träffa en man. 

• Svar på tråden Förhållande efter skilsmässa
  • Anonym (Linda)

Det viktigaste är att du bygger ett socialt liv och öppen för att lära känna nya människor i olika sammanhang.  Det ökar dina chanser att faktiskt träffa någon. 
    Hitta större sammanhang där du träffar många nya människor samtidigt.  

Gå ut och dansa motionsdans, anslut dig till en intressant förening,  engagera dig politiskt , volontärarbete,  köp motorcykel,  börja på en sport, anslut dig till nån supporterklubb till typ fotboll eller ishockey osv osv osv...

Då nätverkar du och bygger kontakter, blir bekant med folk, hittar sammanhang och lär känna olika personer mer privat.  Dessa sammanhang brukar sen hittas i olika Facebook-grupper där du kan hänga med på evenemang av olika slag, pratar med likasinnade och vips har du enorma kontaktytor för en partner. 

Och framförallt: - gör något du faktiskt tycker om och ÄR intresserad av.  

• Anonym (Undran)

ja jag kanske borde engagera mig i någon samhällsfråga. 

vet inte var jag ska få kraften ifrån. Men hellre orka iväg på möten än sitta och scrolla förgäves antar jag:)

• Anonym (Linda)
    Anonym (Undran) skrev 2025-01-01 21:06:49 följande:

ja jag kanske borde engagera mig i någon samhällsfråga. 

vet inte var jag ska få kraften ifrån. Men hellre orka iväg på möten än sitta och scrolla förgäves antar jag:)

Möten med andra människor ger dig ju energi och ja att slöskrolla i mobilen varje kväll kommer bara göra dig tröttare för varje timma. 
  • Mkay

Jag förespråkar starkt resor där man reser i grupp. Har själv åkt på en sådan i en vecka där jag inte kände någon och kom tillbaka med en massa nya bekantskaper som man blivit väldigt tight med. Brukar vara ganska blandat med kön. 

Annars är väl någon matlagningskurs eller någon kurs där man får bygga något/lära sig bli lite händig bra för att träffa män kan jag tänka mig. 

• Anonym (Är_man)
    Anonym (Undran) skrev 2025-01-01 20:24:47 följande:
    Förhållande efter skilsmässa

Jag är en 49årig kvinna som varit singel rätt många år sen skilsmässa. Dejtingappar har inte lett till mer är kk. Men jag vill gärna bli kär. Det tror jag är lättast genom att lära känna någon förutsättningslöst.

Men vilka typer av aktiviteter och kurser bör jag prova på, har någon tips?

Känns som att ifall jag börjar en keramikkurs så är det kvinnor jag främst kommer träffa. Jag vill träffa en man. 

Jag har träffat kvinnor via dejtsidor och varje gång har det varit seriöst och det lett till ett förhållande (2 ggr). Nån enstaka gång har det varit ett ligg och sen inser vi båda att detta inte skulle funka i längden. 
    Varför jag tycker online dating är så bra är för att jag kan kolla upp personligheten bättre först innan dejt (jag fokuserar inte på sex). Chatta lite, sen ringa, till sist träffas över en fika. 
    Fördelen med online dejt är också att jag slipper springa på pubar och restauranger. Vem orkar det i längden?
    Så jag tycker du ska vara medlem i ex.vis match samtidigt som gör andra aktiviteter IRL.

Lycka till!

• Anonym (Undran)
    Mkay skrev 2025-01-02 00:57:27 följande:

Jag förespråkar starkt resor där man reser i grupp. Har själv åkt på en sådan i en vecka där jag inte kände någon och kom tillbaka med en massa nya bekantskaper som man blivit väldigt tight med. Brukar vara ganska blandat med kön. 

Annars är väl någon matlagningskurs eller någon kurs där man får bygga något/lära sig bli lite händig bra för att träffa män kan jag tänka mig. 

Tack för tips! Gillar att bygga och är händig, så borde nog satsa på nåt sånt som kurs.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Är_man) skrev 2025-01-02 08:55:49 följande:

Jag har träffat kvinnor via dejtsidor och varje gång har det varit seriöst och det lett till ett förhållande (2 ggr). Nån enstaka gång har det varit ett ligg och sen inser vi båda att detta inte skulle funka i längden. 
    Varför jag tycker online dating är så bra är för att jag kan kolla upp personligheten bättre först innan dejt (jag fokuserar inte på sex). Chatta lite, sen ringa, till sist träffas över en fika. 
    Fördelen med online dejt är också att jag slipper springa på pubar och restauranger. Vem orkar det i längden?
    Så jag tycker du ska vara medlem i ex.vis match samtidigt som gör andra aktiviteter IRL.

Lycka till!

Ok jag kanske borde byta dejtingsida helt enkelt. Har så svårt bara sålla och så. Tycker det är omöjligt utan en dejt. Många gånger stämmer inte personens självbild och den verkliga personen. Alltså att bilderna inte visar så bra hur det verkligen är. Sen är det ju så mycket det att lära känna någon under längre tid som är viktigt för mig. 
  • Anonym (Är_man)
    Anonym (Undran) skrev 2025-01-02 12:41:00 följande:
    Ok jag kanske borde byta dejtingsida helt enkelt. Har så svårt bara sålla och så. Tycker det är omöjligt utan en dejt. Många gånger stämmer inte personens självbild och den verkliga personen. Alltså att bilderna inte visar så bra hur det verkligen är. Sen är det ju så mycket det att lära känna någon under längre tid som är viktigt för mig.
    Jag skriver med damen ifråga flera dagar så jag kan läsa mellan raderna. Är hon sån att hon vill klättra i berg för att nåt ska vara kul, då går hon fetabort.
    Accepterar hon att jag tar mig en öl ibland? Såna grejer frågar man och allt eftersom så får jag en hygglig bild av henne. 
    ourtime är ok. Match är ok. Blocka karlar som bara snackar sex och redan har partner.
Svar på tråden Förhållande efter skilsmässa