• Anonym (Renko.)

Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

• Svar på tråden Relationer värdelöst för män.
  • Anonym (Kvinnan)

Kan inte svara för alla här. Men kan svara på vad jag erbjuder min karl och som jag vet att han uppskattar:

- regelbundet sex
    - ömhet i form av pussar, kli i hans hår/nacke/rygg med mina långa naglar, massage osv
    - ordentlig och lagad mat
    - en kvinnlig energi som är något helt annat än det hans polare kan erbjuda honom
    - någon som vill att han på riktigt ska bli en bättre version av sig själv
    - ett syfte och något att göra då han har en roll/en funktion att fylla i mitt liv

Det finns säkert mer. Men kommer inte på mer just nu. 

• Anonym (??)

Män pratar ju knappt med varandra när de umgås, så han får någon att prata med. Bara där med den enda punkten får män ut en hel del av en relation med en kvinna. 

• Anonym (Det du är villig att ge tillbaka)

Jag ger det jag själv får. Och nöjer mig endast med en like. 
    Skulle aldrig falla mig in att bli ihop med ett mansbarn som inte kan ta hand om sig själv eller sitt liv. Tänker inte heller agera husa åt ett mansbarn som inte klarar att laga mat ens. En normalbegåvad man lär sig sånt redan på högstadiet, på hemkunskapen närmare bestämt.

• Kirenaj68
    Anonym (??) skrev 2025-01-01 01:21:49 följande:

Män pratar ju knappt med varandra när de umgås, så han får någon att prata med. Bara där med den enda punkten får män ut en hel del av en relation med en kvinna. 

Är du man eller kvinna? Vad grundar du antagandet på att män inte talar med varandra? Jag får snarare intrycket av att män öppnar sig för varandra. Åtminstone har mina polare öppnat sig mycket om problem i deras förhållanden och sökt om råd.
  • Anonym (Renko.)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-01-01 01:18:26 följande:

Kan inte svara för alla här. Men kan svara på vad jag erbjuder min karl och som jag vet att han uppskattar:

- regelbundet sex
    - ömhet i form av pussar, kli i hans hår/nacke/rygg med mina långa naglar, massage osv
    - ordentlig och lagad mat
    - en kvinnlig energi som är något helt annat än det hans polare kan erbjuda honom
    - någon som vill att han på riktigt ska bli en bättre version av sig själv
    - ett syfte och något att göra då han har en roll/en funktion att fylla i mitt liv

Det finns säkert mer. Men kommer inte på mer just nu. 

Och den dagen du drar?
  • Anonym (Stork)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-01 04:11:04 följande:
    Och den dagen du drar?
    Hon gjorde väl ett bra val och då sticker hon inte 
  • Anonym (Stork)
    Anonym (Renko.) skrev 2025-01-01 00:58:29 följande:
    Relationer värdelöst för män.

Vad vinner en man på att inleda en relation idag?

En kärnfamilj

Det andra är mest ytligheter i sammanhanget. Det är kärnfamiljen som är det som betyder något på riktigt.
  • Anonym (??)
    Kirenaj68 skrev 2025-01-01 01:32:52 följande:
    Är du man eller kvinna? Vad grundar du antagandet på att män inte talar med varandra? Jag får snarare intrycket av att män öppnar sig för varandra. Åtminstone har mina polare öppnat sig mycket om problem i deras förhållanden och sökt om råd.
    Spelar det roll? Kvinna. Men jag har observerat hur män umgås med varandra.
  • Anonym (JB)

Min man svarar; kärlek. Även trygghet, ha någon att dela saker med såsom resor etc.

• Anonym (Karl)
    Anonym (Stork) skrev 2025-01-01 06:40:42 följande:
    En kärnfamilj

Det andra är mest ytligheter i sammanhanget. Det är kärnfamiljen som är det som betyder något på riktigt.
    Kärnfamiljen bortprioriteras idag av så enkla skäl som att tjejen tycker det blivit för tråkigt i relationen och vill vidare.

Visst finns det kärnfamiljer även idag, men många är allt för snabba med att bryta upp.
Svar på tråden Relationer värdelöst för män.