• Skölden89

Svamp i mat?

Vad tycker ni om mat med svamp på? Champinioner, Kantareller eller någon annan svamp- 

Är du förtjust av mat med svamp till rätten.

Vilken är eran favoritsvamp som ni använder er av? 

Vissa gillar inte svamp, jag tycker det är väldigt gott med svamp i mat. Champinjoner specifikt.

Kantarellsoppa är god dock.

• Svar på tråden Svamp i mat?
  • Anonym (Jenny)

Svamp är jättegott, tycker jag. Soppor, såser, i grytor, på grillspett, osv. Kantareller, trattkantareller och champinjoner är de jag äter oftast, men taggsvamp är också gott. 

• Skölden89
    Anonym (Jenny) skrev 2024-12-31 10:01:54 följande:

Svamp är jättegott, tycker jag. Soppor, såser, i grytor, på grillspett, osv. Kantareller, trattkantareller och champinjoner är de jag äter oftast, men taggsvamp är också gott. 

Jag har aldrig ätit taggsvamp.
  • Anonym (Joanna)

Jag tycker svamp är fullständigt oätligt i alla dess former och det är synd när man ska förstöra god mat med det. Är inte kräsen med mat annars men svamp går inte. 

• Dexter dot com

Gula kantareller och svart trumpetsvamp är den svamp jag äter. Plockar KarlJohan men fixar inte konsistensen så den torkar jag, mortlar och har i såser/grytor/risotto.

• Dexter dot com
    Skölden89 skrev 2024-12-31 10:04:39 följande:
    Jag har aldrig ätit taggsvamp.
    Blek taggsvamp smakar som gul kantarell. Dom år det är dåligt med gula kantareller blandar jag ut dom gula med blek taggsvamp.
  • Anonym (Em)

Jag tycker att det är gott ibland men inte för ofta! Svamp får gärna vara huvudingrediensen de gånger jag äter det. Gillar kantarelltoast, fyllda champinjoner och liknande. Ikväll ska vi ha kött, champinjoner och grönsaker i fonduen.

• Anonym (Hm)

Gott tycker jag men det får inte bli för ofta.

• Anonym (Sara)

Älskar svamp! Det passar till allt! Så synd att champinjoner är giftigt i större mängder. Annars skulle jag äta det varje dag. Kantareller och Karl Johan är också gott. 

Svar på tråden Svamp i mat?