• Brelli

AI mot nätmobbning och grooming

Jag är en 2 barns far och min dotter är snart 10. Vi har länge skjutit på att ge vår dotter en smartphone, nu har hon fått en då i stort sett alla i skolan har en. Barnen använder sig av sociala medier som Instagram och Snapchat och andra sociala medier, trots att dessa har åldersgränser på 13 år.

Jag är orolig att detta påverkar våra barn negativt och att det kreativa med att vara barn försvinner när man lever genom sin telefon. För att inte tala om riktigt negativa konsekvenser som nätmobbning, grooming. 

Vi är ett gäng med teknisk bakgrund som har bestämt oss för att göra något åt detta. 

Vi planerar att utveckla en tjänst som balanserar ?övervakning? med privatlivet för våra barn och som genom att använda Ai endast flagga sådant som vi föräldrar behöver få reda på innan det går för långt. Vi kallar det Brelli, och skall likt ett paraply finnas till när det behövs.

- Det kan vara om det skrivs elaka kommentarer, DM
    - Barnet blir kontaktat av någon främling
    - Konstiga Bilder/videor som eller tittas på 

Vi känner till att det finns tjänster på marknaden, men inget som riktigt fått fotfäste och som fungerar likt vår planerade tjänst. 

Vi vill göra detta tillsammans med andra föräldrar och skulle därför vilja se hur stort intresset är att vara med och påverka utvecklingen av Brelli.

- Var med och träna vår AI på vad som skall flaggas och inte
    - Beta tester i tidigt skede
    - Komma med feedback och önskemål om funktioner
    - Gratis konton när vi lanserar

Anmäl ditt intresse på www.brelli.se

Mvh Simon 

Svar på tråden AI mot nätmobbning och grooming