• Anonym (Mr)

Kåt i pedagogen i sonens förskola. Vad gör jag?

Hej! 

Jag har en son på 2år som går på förskola. men har bara ett problem och det är att jag är intresserad (kåt) i pedagogen i min sons förskola. jag har märkt att även hon (pedagogen) har titta på mig lite extra och visa intresse på något sätt utan att säga något. Jag börjar känna mig obekväm i situationen.

hur hade ni gjort ? 

• Svar på tråden Kåt i pedagogen i sonens förskola. Vad gör jag?
  • Anonym (Tjejen)

Jag va tjejen. 15 år sedan nu, vi låg massor och idag är vi bästa kompisar. Men hans fru gillade detta icke. 

• Svensson5
    Anonym (Mr) skrev 2024-12-30 23:03:49 följande:

Hej! 

Jag har en son på 2år som går på förskola. men har bara ett problem och det är att jag är intresserad (kåt) i pedagogen i min sons förskola. jag har märkt att även hon (pedagogen) har titta på mig lite extra och visa intresse på något sätt utan att säga något. Jag börjar känna mig obekväm i situationen.

hur hade ni gjort ? 

Förväxla inte någons trevlighet eller leende med att de är kåta.
    Det kommer att ställa till det för dig
  • Anonym (Mr)
    Svensson5 skrev 2024-12-30 23:07:07 följande:
    Förväxla inte någons trevlighet eller leende med att de är kåta.
    Det kommer att ställa till det för dig
    Ja alltså vi pratar en hel del och jag vet att det är inte bara att vara trevlighet. Hon gör saker som tyder på att hon tänker på nå annat med. För hon är inte så mot andra
  • Anonym (Prova)

Du får fråga om hon vill följa med hem och leka

• Anonym (M)

Kör hårt. På min sons dagis finns bara äldre och feta pedagoger annars hade jag inte tvekat

• Anonym (.)
    Anonym (Mr) skrev 2024-12-30 23:13:49 följande:
    Ja alltså vi pratar en hel del och jag vet att det är inte bara att vara trevlighet. Hon gör saker som tyder på att hon tänker på nå annat med. För hon är inte så mot andra
    Du verkar veta bäst själv, så varför känner du behov av att skapa en tråd på Familjeliv och ''skryta'' om hur bra du har det?

Ta initiativ och fråga ut henne då?

Om hon inte är singel, så låter du bli.
  • Anonym (Köttapå)

Är du nu så bombsäker på att hon är kåt på dig så ligg med henne då, förutsatt att du är singel då

• Anonym (F16)

Det ingår i hennes arbetsbeskrivning att vara trevlig.

Lätt att övertolka, men kan naturligtvis inte uteslutas att hon också känner sig kåt.

• Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2024-12-31 01:38:40 följande:

Kör hårt. På min sons dagis finns bara äldre och feta pedagoger annars hade jag inte tvekat

Om det hade varit annorlunda så är det inte säkert att dom varit intresserade
  • Anonym (:D Det där slutar alltid i drama)

Du borde verkligen hålla tummarna för att hon INTE känner samma för dig. Jag kan inte hävda att jag har sett eller läst om pappa+dagisfröken jättemånga gånger, men av de gånger jag sett/hört/läst så slutar det ALLTID med bråk, dramatik osv.

Jag har även läst om föräldrar som träffats där...vid hämtningar/lämningar på dagis. Jag kan inte fatta hur det går till. Hur någon klarar av att flirta samtidigt som de skall klä av/på en bråkig unge, i den miljön. Men jag är väl helt enkelt inte tillräckligt bra på att multitaska. 

• Anonym (P)

Så länge du är singel pappa är det inga problem.

• Anonym (F16)
    Anonym (P) skrev 2024-12-31 20:03:45 följande:

Så länge du är singel pappa är det inga problem.

Tycker du inte det vore opassande att försöka ta kontakt med henne på arbetstid?
  • Anonym (Prova)
    Anonym (F16) skrev 2024-12-31 20:38:05 följande:
    Tycker du inte det vore opassande att försöka ta kontakt med henne på arbetstid?
    Det tycker inte jag, skitsamma. Ska han stå utanför dagiset och vänta på henne som värsta stalkern istället?
  • Anonym (P)
    Anonym (F16) skrev 2024-12-31 20:38:05 följande:
    Det handlar om HUR man tar kontakt. Sköter han det snyggt kan han absolut fråga i samband med hämtning eller lämning.
  • Anonym (F16)
    Anonym (P) skrev 2024-12-31 21:35:07 följande:
    Det handlar om HUR man tar kontakt. Sköter han det snyggt kan han absolut fråga i samband med hämtning eller lämning.
    Nja, avråder bestämt. En annan sak om han möter henne på ICA.
    Som sagt, män är duktiga på att övertolka signaler.

Hade en så trevlig tandläkare med en sammetslen röst som var oemotståndlig,, men jag valde att inte stöta på henne
  • Anonym (:D Det där slutar alltid i drama)

Om han lyckas kommer det bli ännu mer olämpligt. Så det bästa vore om han försökte men blev ratad direkt och bestämt.

Det fåtalet gånger jag sett sådant här utspela sig, eller läst/hört om det så går det åt helvete. Allt kommer bli skitjobbigt för alla inblandade, inklusive barnet.

Jag är ensamstående så jag har ofta fått hjälp av min storebror med hämta/lämna...han är lite som en extrapappa (Jag har ingen annan, inte föräldrar osv.). Men han hade ihop det med min dotters dagisfröken och sedan vänstrade mot henne och det blev en skitjobbig sits även för MIG. Samma sits som med simskolefröken, han är helt jäkla hopplös min brorsa :(

• Anonym (F16)
    Anonym (:D Det där slutar alltid i drama) skrev 2025-01-01 00:47:27 följande:

Om han lyckas kommer det bli ännu mer olämpligt. Så det bästa vore om han försökte men blev ratad direkt och bestämt.

Det fåtalet gånger jag sett sådant här utspela sig, eller läst/hört om det så går det åt helvete. Allt kommer bli skitjobbigt för alla inblandade, inklusive barnet.

Jag är ensamstående så jag har ofta fått hjälp av min storebror med hämta/lämna...han är lite som en extrapappa (Jag har ingen annan, inte föräldrar osv.). Men han hade ihop det med min dotters dagisfröken och sedan vänstrade mot henne och det blev en skitjobbig sits även för MIG. Samma sits som med simskolefröken, han är helt jäkla hopplös min brorsa :(

Ja, blir bara jobbigt. Håller med.
  • Anonym (Pelle33)

Fråga om hon vill ses då?

• jaha2024
    Anonym (Mr) skrev 2024-12-30 23:03:49 följande:

Hej! 

hur hade ni gjort ? 

du får fråga ut henne
Svar på tråden Kåt i pedagogen i sonens förskola. Vad gör jag?