• Helmi

Hur sjutton hittar man en partner som lesbisk?

Är närmare 40 och ofrivillig singel. Har vanliga intressen: Vandring, middagar, umgås över en kopp te eller ett glas vin, kulturevenemang, resor. Ser okej ut. Upplever att jag inte skulle ha svårt att hitta en partner om jag var hetero men upplever det helt omöjligt att fånga en annan tjejs intresse. Tycker att det är alldeles för nedbrytande att försöka mer via dejtingappar. Det känns som att de flesta där är där bara för att de vet att de är attraktiva och intressanta och får självförtroendekickar av att dissa folk. Samtidigt saknas det IRL-dejtingmötesplatser för ickeheteros. Kanske är problemet att jag har svårt att passa in. Vill inte ha barn och har en flersam relationssyn. Vill ha kvalitet framför kvantitet och vill inte ha flera relationer samtidigt bara för att men gillar att relationen kan formas till vad som passar de inblandade istället för efter normer. De flesta seriösa och vettiga tjejerna är oftast traditionellt monogama och/eller vill ha barn.
    Längtar efter att träffa en varm och ärlig tjej som man kan ha givande samtal med. Söker något långsiktigt, en livskamrat men har ingen aning om var jag hittar henne. Någon som har råd?

Svar på tråden Hur sjutton hittar man en partner som lesbisk?