• Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Anonym (Isabelle)

Jag är med! Ska också börja den 2e. Kommer köra pulver, soppor och ibland kaloriintag mat, träna och gå ner ca 25 är målet. Vad kul!

• Anonym (Tjocka Lisa)

Vad kul att ha någon som kör liknande upplägg. Jag har testat pulverdiet för 20 år seda, men då körde jag alla måltider pulver i två veckors tid och hade mindre kilon att bli av med. Så jag känner mig lite orutinerad på detta, även om jag dietat på annat sätt sedan dess. Hur ser din bakgru ut?

• Anonym (Isabelle)

Jag har också kört 100%pulver en gång för många år sedan. Gick ner rejält och höll mig bra i flera år. Tränade lagom, åt vanlig mat, gottesaker ibland osv. Sedan efter flera graviditeter så har jag tyvärr landat på 25 kg plus som måste bort. Brukar sällan ha nyårslöften. Jag tror mer på att man kan starta när som. Men just detta året så känner jag för ett löfte. Och då min vikt. Tycker inte om att inte känna mig som mig själv, kläder sitter illa och känner mig inte så pigg som innan dessa kilon la sig som cement på min kropp. Jag har väldigt stark vilja och disciplin så jag vet att jag kommer att lösa det. Känns som något kul ska hända😆 ska bli trevligt att se den 2e hur vi känner oss. Jag tänkte börja lite smått den 1e. Jag vet att det tar ett par dagar innan systemet finner sig i den nya situationen☺️

• Anonym (Isabelle)

Är det först nu du ska ta tag i det på allvar? Sen den där pulverdieten för 20 år sedan? Eller har du några försök bakom dig?

• Anonym (Tjocka Lisa)

Gången för 20 år sedan var lite annat, det var några trivselkilon som jag med framgång tappade på ett par veckor. 

Nu är jag överviktig sedan min andra graviditet, man kanske inte riktigt kalla det gravidetskilon fortfarande när yngsta hunnit börja skolan.

Härlig start på nya året att köra igång redan idag. Jag är inte riktigt förberedd för det, behöver några dagar att ladda om.

• Anonym (Tjocka Lisa)

Men ja, det här är inte första försöket att bli av med övervikten. Har testat 5:2. övervikts medici, viktväktarna och PT. 

men nu har jag diverse hälsoproblem så jag är väldigt motiverad.
    Jag tänker att det här kommer funka då jag kommer få tid att promenera på lunchen och det är okomplicerat.

• Anonym (Isabelle)

Vad bra, ja det kan vara smart att ladda om lite så du blir mentalt förberedd. Brukar gå bäst då. Ja, jag har börjat lite smått. Inte helt. Äter mindre idag o så, så att imorgon blir lättare☺️

• Marans

Jag startade redan i måndags den 30/12. Så jag är inne på dag 3 idag. Men jag lever själv och skulle ändå bara vara hemma på nyår så då var det lättare att starta innan. 

Jag har ca 25-30kg att gå ner och har redan gått ner 10 av dom i höstas när jag körde VLCD i 2,5v. Höll på att svimma medans jag satt ner i soffan så då slutade jag. 

Jag har hållit vikten under de 2 månader det blev en paus och nu ska ytterligare 15-20kg bort. Jag hoppas på att tappa minst 8 vid detta tillfälle och att jag kan köra i 3,5-4 veckor. 

Jag tar även Mounjaro så jag kombinerar det med VLCD. 

• Anonym (Isabelle)

Åh blir lite avis att du redan är så långt in i dieten! Haha nä, grattis, vad roligt! Det peppade mig att läsa. Vad är mounjaro?

• Marans

Mounjaro är övervikts medicin. En spruta som jag tar en gång i vecka i magen och som hjälper till med att dämpa hungern och mättnadskänslan. den ska vara mer effektiv än ex Saxenda, Ozempic/Wegowy. 

Du är snart ikapp och har man bara passerat de första dagarna känns alla dagar nästa likadana :)

Jag kör ju på helfart, dvs alla måltider är Allévos pulversoppor och jag blandar varma och kalla soppor. 

Huvudvärken är inte lika påtaglig nu men jag känner mig aningens matt  och väldigt frusen. Jag hoppas att mattheten ger med sig till imorgon. 

Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1