• mormor 1965

Lyxiga påslakan med bra kvalitet

Är på väg att inhandla nya påslakan till dubbelsängen och skulle vilja ha lite lyxigare och undrar vilka som rekommenderas av följande, Mille notti, Lexington eller Gant?
    Bra kvalitet ska det vara, försöker spana på rea om man skulle göra nåt kap.
    Tips?

( vill inte köpa på IKEA, Hemtex, Jysk osv. Och Juniper är för dyrt)

• Svar på tråden Lyxiga påslakan med bra kvalitet
  • septembermamma2022

Juniper är ju superfina ju men jag håller med om priset. Håll utkik på rea nu efter helgerna?

Gant är bättre kvalitet jämfört med de budgetalternativ du nämner (IKEA, hemtex mm). Raka sömmar som inte vrider sig, dragkedja i öppningen istället för bara öppet eller tryckknappar, bra vävt tyg, mönster som inte tvättas ur. Baserar detta på Gant-påslakan jag köpte 2017 eller -18 som fortfarande är nästan som nytt trots frekvent användning. Mio-lakan som köptes i samma veva har disintegrerat och slängts pga söndertvättade.

Lexington har jag inte provat men får en känsla av att man betalar överpris för märket i sig.

Mille Notti har jag nog hört gott om men vet inte om de är prisvärda sett till kvaliteten eller ej.

Så egentligen bara Gabt jag kan rekommendera av egen erfarenhet :)

• mormor 1965
    septembermamma2022 skrev 2024-12-30 17:35:45 följande:

Juniper är ju superfina ju men jag håller med om priset. Håll utkik på rea nu efter helgerna?

Gant är bättre kvalitet jämfört med de budgetalternativ du nämner (IKEA, hemtex mm). Raka sömmar som inte vrider sig, dragkedja i öppningen istället för bara öppet eller tryckknappar, bra vävt tyg, mönster som inte tvättas ur. Baserar detta på Gant-påslakan jag köpte 2017 eller -18 som fortfarande är nästan som nytt trots frekvent användning. Mio-lakan som köptes i samma veva har disintegrerat och slängts pga söndertvättade.

Lexington har jag inte provat men får en känsla av att man betalar överpris för märket i sig.

Mille Notti har jag nog hört gott om men vet inte om de är prisvärda sett till kvaliteten eller ej.

Så egentligen bara Gabt jag kan rekommendera av egen erfarenhet :)

De är ganska i samma prisklass dessa tre märken. Men bra att veta att åtminstone Gant är bra 😊 
  • HerrNilsson

Jag köpte påslakan från Jotex i Egyptisk bomull och de är absolut toppkvalitet men man betalar inte för varumärke. Det var några år sedan så är inte 100 på att de finns kvar i sortimentet. 

• septembermamma2022
    HerrNilsson skrev 2025-01-02 09:59:44 följande:

Jag köpte påslakan från Jotex i Egyptisk bomull och de är absolut toppkvalitet men man betalar inte för varumärke. Det var några år sedan så är inte 100 på att de finns kvar i sortimentet. 

Tack, bra tips. Älskar fina lakan men vill bara ha dem för känslan skull (vad går upp mot att lägga sig nyduschad i en renbäddad säng med kvalitetslakan liksom?), märket är helt irrelevant för mig. :D
Svar på tråden Lyxiga påslakan med bra kvalitet