• Anonym (Rita)

Vill vi tjejer bli ”försvarade” av killar?

Läste en tidningsartikel precis och började tänka på min egna tonårsperiod. Tidningen handlade om unga killar som misshandlar medelålders män dom säger är pedofiler och kontaktar deras tjejkompisar. 

Tänkte på när jag själv var yngre och andra killar i skolan tafsa på än, kalla än hora och hur vissa killar i skolan då kunde börja skrika och misshandla dessa för att dom skulle ge fan i en. 

Ena stunden va det skönt, för dom gav sig inte på än igen. Å andra sidan va killarna som gjorde detta helt galna och ville mest slåss. 

Så vill vi tjejer att killar ska försvara dom på det här sättet? 

• Svar på tråden Vill vi tjejer bli ”försvarade” av killar?
  • Anonym (Molly)

Vem vill ha en partner som ser våld som lösning på problem?

• Anonym (Jenny)

Det finns killar som väldigt gärna vill slåss, eller som i varje fall ofta tycker att de är "tvungna" att göra det. De allra flesta män är inte sådana, och de män jag känner har aldrig slagits. (efter typ lågstadieåldern)
    Beroende på dessa killars livssituation blir de fotbollshuliganer, gängkriminella, militanta i någon politisk rörelse eller lurar in misstänkta pedofiler i bakhåll. Eller hamnar ofta i bråk när de tex är på krogen, för att oombedda "försvara" någon.

Nej, de flesta normala tjejer vill inte ha någon kille som slåss! 

• Anonym (180cm kvinna)

Personligen nej. Har aldrig känt mig hotat och kan "fight my own battles" som det heter. Har gått igenom mesta delen av mitt liv själv. Hanterat oerhört svåra sakerna och trauma. Helt på egen hand. 

Dessutom är jag lång som kvinna, och har inga problem med att vistas ute. Upplever de snarare som att män undviker mig. För att det inte kommer orka fighten haha.
    De nöjer sig med små petita tjejer.

Finns säkert kvinnor som har behov av detta.  Alla är olika individer och har olika behov.

• Dr Nail

Ursäkta ot men en, inte än. Än betyder nåt annat än vad du menar.

Svar på tråden Vill vi tjejer bli ”försvarade” av killar?