• Anonym (hmm)

Är det här en red flag?

Chattat med en man på Tinder. Han är ca 50 jag några år yngre. 

Vi har nu gått över till att sms. 

Han har fått se mina två barn. Vanlig bild på barn i tomteluvor som är 8-12 och sitter framför en julgran typ. Inget konstigt. 

Då vill han visa en bild på sin dotter som är 18. 

Bilden han väljer att skicka är en lättklädd bild där dottern har ett sånt där sminkfilter, man ser att det är fejkfransar etc. 

Hon har även ett rött litet spetslinne och böjer sig fram mot kameran så man ser hela urringningen. 

Är det inte ett märkligt val av bild som en pappa skickar på sin dotter till någon helt utomstående? 

• Svar på tråden Är det här en red flag?
  • Anonym (Mia)

Jo det är konstigt. Vad skrev du när du fick bilden?

• Emiz

Ja. Konstigt och märkligt beteende. Eller också var det enda fotot han har. Men nej. Konstigt.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-29 21:16:51 följande:

Red flag

Eller hur blev lite paff och jag skrev ngt i stil med. 

"Hoppas hon inte lagt upp den här på sin insta då det kan locka till sig knäppisar" 

Hans svar "Jag vet jag har varnat henne men hennes insta är privat"

Men hon har över 1000 följare såg jag sen och dessutom sprider HAN själv bilden...
  • Anonym (Elsa)

Usch vad motbjudande. Jag hade nog ändå inte dömt honom dör hårt än. Du kär ju märka mer och mer hur han är.

• Anonym (C)

Ja väldigt märkligt val av bild. Men tycker hela grejen att skicka bilder på sina barn till en typ främling känns märkligt. Men det kanske är så man gör när man dejtar när man har barn, har ej erfarenhet av det.

• Anonym (hmm)
    Anonym (C) skrev 2024-12-29 21:25:15 följande:

Ja väldigt märkligt val av bild. Men tycker hela grejen att skicka bilder på sina barn till en typ främling känns märkligt. Men det kanske är så man gör när man dejtar när man har barn, har ej erfarenhet av det.

Ja det håller jag faktiskt med om. Det blev mer att jag visade en julbild då vi pratade om julen och har pratat lite om våra barn. Men trots att han har ett mycket äldre barn så pratar han mycket mer om henne än jag pratar om mina.
    Är inte ett dugg intresserad av hans 18-iga dotter nu om jag ska vara ärlig. Vill lära känna mannen först. 

Sen kom den där bilden efter det. Som om han skröt om att hans dotter var så vacker (filter). Kändes väldigt märkligt och olämpligt. 
  • Anonym (Man)

Kan du lägga ut bilden på 18-åringen så vi får se om den ör ok?

• Goneril

Motbjudande, olämpligt. Den mannen är inte seriös, möjligtvis så dum i huvudet att han inte förstår det olämpliga. Incestvibbar. Blockera.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 21:44:03 följande:

Kan du lägga ut bilden på 18-åringen så vi får se om den ör ok?

Det känns ännu mer olämpligt. Fast jag förstår att det är svårt att komma med åsikter om ni inte sett den. 
  • Anonym (hmm)
    Goneril skrev 2024-12-29 22:18:23 följande:

Motbjudande, olämpligt. Den mannen är inte seriös, möjligtvis så dum i huvudet att han inte förstår det olämpliga. Incestvibbar. Blockera.

Ja och sen en lång harang om att dotterns kille inte respekterar henne och är svartsjuk. Jag tänkte för mig själv att om hon har sådana bilder på sin Instagram och samtidigt en pojkvän så får hon skylla sig själv. 

Sen så är det så ointressant för mig att veta om hans snart vuxna dotter bråkar med sin jämngamla pojkvän..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-29 22:36:38 följande:
    Det känns ännu mer olämpligt. Fast jag förstår att det är svårt att komma med åsikter om ni inte sett den. 
    Ja incestvibbar. Sen skickade han en ljudfil med en kärlekssång där han sjunger. Han skrev att han skrivit den till sin dotter. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-29 22:43:58 följande:
    Ja incestvibbar. Sen skickade han en ljudfil med en kärlekssång där han sjunger. Han skrev att han skrivit den till sin dotter. 
    Ibland känns vissa trådar som någons fantasi som får fria tyglar och hittar på saker efter hand. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 22:53:04 följande:
    Ibland känns vissa trådar som någons fantasi som får fria tyglar och hittar på saker efter hand. 
    Ja kanske. Men har konversationen i min telefon..

Hatar dottern redan haha
  • Anonym (Man)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-29 22:56:46 följande:
    Ja kanske. Men har konversationen i min telefon..

Hatar dottern redan haha
    Det kan vara bättre att släppa det projektet då. Kommer aldrig bli bra med dom förutsättningarna.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 23:00:53 följande:
    Det kan vara bättre att släppa det projektet då. Kommer aldrig bli bra med dom förutsättningarna.
    Men dottern bor med sin pojkvän.
  • Mkay

Mycket märkligt bildval och definitivt red flat på att han inte själv förstår att bilden är olämplig att skicka vidare. antingen är det något skumt som händer där eller så har han inte alla hästar hemma, jag hade nog backat 

• Anonym (Man53)

Märkligt beteende 
    skulle aldrig skicka bilder på mina barn till okända varför ? 
    tycker att du ska det lugnt å ta saker i rätt ordning 
    steg 1 är väl att träffas på tu man hand å känna efter vad det är för typ och känna efter 
    steg 2 träffas fler ggr ?..

• Anonym (Svalan)
    Anonym (hmm) skrev 2024-12-29 22:43:58 följande:
    Är du säker på att han verkligen har en dotter?
    Hur bra koll har du på att han är den han säger att han
    är?
Svar på tråden Är det här en red flag?