• Anonym (H)

Skänka bort grejer. Vart då?

Hej. Vi har ett överflöd med leksaker som barnen växt ur och andra prylar och kläder och orkar inte hålla på och sälja så vi tänkte skänka bort det, men frågan är vart? Det verkar som om det finns många organisationer där det inte går rätt till. Har ni tips? 

• Svar på tråden Skänka bort grejer. Vart då?
  • Anonym (Eva)

Lämna in till någon second-hand affär. Eller Lions, de ordnar ju loppisar. Eller sälj det på nätet, skänk till någon förskola. 

• Anonym (Em)

Jag brukar antingen lägga ut det på marketplace eller lägga i återvinningens bod för återbruk. Då säljs det sedan i kommunens Återbruket-butik där personer arbetstränar. 

• Anonym (H)
    Anonym (Eva) skrev 2024-12-29 18:28:03 följande:

Lämna in till någon second-hand affär. Eller Lions, de ordnar ju loppisar. Eller sälj det på nätet, skänk till någon förskola. 

Tack för tipset om Lions och att skänka till förskolor, men får förskolor ta emot sådant? Orkar inte hålla på och sälja.
  • Anonym (H)
    Anonym (Em) skrev 2024-12-29 18:30:39 följande:

Jag brukar antingen lägga ut det på marketplace eller lägga i återvinningens bod för återbruk. Då säljs det sedan i kommunens Återbruket-butik där personer arbetstränar. 

Jag orkar inte hålla på och sälja, och vill gärna skänka så gör man samtidigt en god gärning men jag vill inte skänka till vad som helst .
  • Anonym

Lämna in på Second hand butik:

Myrorna
    Erikshjälpen
    Stadsmissionen
    Röda Korset

Svar på tråden Skänka bort grejer. Vart då?