• Anonym (T)

Verkliga drömmar som fascinerar

Har haft några drömmar som jag verkligen minns så tydligt. 

Är det verkligen bara drömmar eller är det något övernaturligt?

Dröm 1. 
    Jag bor i en äldre bostad, 1910-tal men moderniserad. 
    Jag drömmer plötsligt av att jag hör ytterdörren öppnas och hör fnittriga röster som hörs väldigt tydligt. 

Jag går dit och ser då två kvinnor i 20-talskläder som står i hallen och verkar glada. De hade typiska kläder, hattar, håruppsättning etc. 

De verkar inte alls notera mig. Jag ser då även att väggarna i min hall (som vanligtvis är vitmålade) nu har beiga tapeter med mönster. 

Det sitter en slags ringklocka på väggen som jag inte har. 

Allt är så extremt detaljerat. Sen vaknar jag och ligger i min säng. 

Jag går ut i hallen för att titta och då är det ju min hall. Jag googlar på typiska kläder och inser att det jag såg klaffar exakt med vad kvinnorna typiskt sett hade på sig. Hur kan min hjärna i drömmen få ihop detta? Jag vaknade verkligen av att jag hörde detta glada fnitter. 

Dröm 2. 
    Jag ligger också i min säng men vaknar av ett starkt ljussken jag ser då ett snyggt manligt ansikte ovanför mig som ser ut som typ AI, det är liksom inget riktigt ansikte utan det hackar och blixtrar och är lite Matrix med det gröna. Som om ansiktet är på en annan plats. Vi tittar på varandra och sen säger ansiktet en mening som låter väldigt AI genererat;

"So how is it to be a real human on earth?"

Jag minns inte vad jag svarade men plötsligt släcks ansiktet och rummet blir som vanligt. 

Är detta verkligen drömmar Eller hamnar man i något slags parallellt universum? 
  • Svar på tråden Verkliga drömmar som fascinerar
  • Anonym (J)

Men ja. Självklart är det bara drömmar. Vad skulle det annars vara? Sinnessjukdom?

• Anonym (T)
    Anonym (J) skrev 2024-12-29 17:19:42 följande:

Men ja. Självklart är det bara drömmar. Vad skulle det annars vara? Sinnessjukdom?

Men hur kan man verkligen veta det här? 

Alltså jag fattar att det är drömmar för det har vi lärt oss att det är. 

Men man drömmer ju varje natt men hur kan då några få drömmar vara så extremt annorlunda och så verkliga att man är helt ställd när man vaknar. 

Oftast minns man ju inget.
  • Anonym (J)
    Anonym (T) skrev 2024-12-29 17:27:33 följande:
    Men hur kan man verkligen veta det här? 

Alltså jag fattar att det är drömmar för det har vi lärt oss att det är. 

Men man drömmer ju varje natt men hur kan då några få drömmar vara så extremt annorlunda och så verkliga att man är helt ställd när man vaknar. 

Oftast minns man ju inget.

Därför att du minns dem starkare om du hunnit få ordentligt med bassömn, perioden du drömmer. 

Svar på tråden Verkliga drömmar som fascinerar