• Anonym (Eli)

Ensam på nyårsafton

Jag har inga barn eller familj längre och kommer fira nyårsafton ensam. .

Vad finns det för alternativ hur man kan fira nyårsafton? Är kyrkan öppen då? Jag bor på mindre ort så det finns inte så många alternativ. 

Är det fler här som kommer vara ensam på nyårsafton? Hur kommer ni fira i er ensamhet? 

• Svar på tråden Ensam på nyårsafton
  • Anonym (Ja med)

Jag firat ensam iår. Ska bli riktigt skönt. Jag köper en flaska billigt bubbel och nått gott. Bäddar ner mig i soffan och kollar film. Jag väljer detta själv. Kyrkorna brukar ha nått även i mindre städer. Jag bor också i en liten stad. Dock kanske tidigare på dagen.

• Anonym (Härligt)

Är kvinna, ensam. Slutat dejta. Tycker det är riktigt härligt att få vara själv. Lagar god middag, tittar på någon härlig serie eller film.  

Det är inget jag stressar upp mig över. Förstår inte riktigt människor som gör det heller. Men alla är vi olika. Tur är väl det :)

• Anonym (H)

Och jag önskar att jag fick vara själv hemma! 

Vi ska på fest och jag orkar inte riktigt. 

• Anonym (Sjuk)

Jag är sjuk och firar själv i år med ett glas Alvedon och en flaska nässpray. Kommer bädda ner mig och se någon bra film, äta lite gott och se fyrverkerierna. 

• Kiyah

Jag har vait ensam på nyår tidigare år.

Jag fixade god mat, gick omkring i en skön onesie hemma, mös i soffan och kollade film/tv hela kvällen.

Sen vid tolvslaget gick jag ut på balkongen och tittade på fyrverkerier.

• Anonym

Kolla din församlings hemsida.
    Det brukar vara program på Nyårsafton.

Svar på tråden Ensam på nyårsafton