• Milo21130

Mimi, Mollie eller Lisa?

Hej,

Vi är en familj med mamma Sanna, Pappa Emil och en liten kille som heter Frank. Vi väntar vårt andra barn, en tjej. 

Frågan är vad hon ska heta beroende på vad som passar bäst in med övriga namn, förstår det handlar om bakgrund, intresse smak m.m. 

Vad tycker ni - Mimmi/Mimi, Molly/Mollie eller Lisa?

Jätte svårt!!

• Svar på tråden Mimi, Mollie eller Lisa?
  • Anonym (Jenny)

Jag tycker att alla namnen funkar bra! Men när det gäller stavningen föredrar jag Molly och Mimmi.

• Anonym (My)

Molly eller Lisa. Mimi/Mimmi är fruktansvärt fult. 

• Anonym (Mimmi)

Klart jag röstar på Mimmi, sen alla jag känner som heter Lisa är väldigt trevliga så det är ett bra namn ☺️ Molly/Mollie är också fint! Sen brors det ju helt på efternamnet, ska ju klinga bra med det med tycker jag 

• Anonym (Siri)
    Milo21130 skrev 2024-12-28 20:56:54 följande:
    Mimi, Mollie eller Lisa?

Hej,

Vi är en familj med mamma Sanna, Pappa Emil och en liten kille som heter Frank. Vi väntar vårt andra barn, en tjej. 

Frågan är vad hon ska heta beroende på vad som passar bäst in med övriga namn, förstår det handlar om bakgrund, intresse smak m.m. 

Jätte svårt!!

Alla tre är ju jättefula och passar inte alls till övriga familjen. Mimmi och Molly eller nån egen variationsstavning är ju rent elakt. Varför ge barnet mer eller mindre ett smeknamn? Är ju typ som om en pojke faktiskt skulle få heta Ludde eller Kalle, inte Ludvig eller Karl. Ge barnet ett riktigt namn istället.

Lisa är bara fult och tråkigt. 
  • Anonym (Juno)

Varför är det så viktigt att flickans namn passar in med övriga familjen? Det är ju inte som att Frank passar ihop med Sanna och Emil..? Det är väl bättre att bara försöka få namnet att passa ihop med Frank? Då får ni ju välja namn som t.ex. Margot eller kanske Judith. 

Personligen är jag inte att fan av varken Mimmi, Molly eller Lisa. Håller med om att Mimmi och Molly låter som smeknamn, och Mollie speciellt låter ju som ett hundnamn. 

Tänker väl också att ni ska fundera på hur kul det är för henne om ni väljer en annorlunda stavning på namnet som Mimi eller Mollie. Då kommer hon ju garanterat behöva stava sitt namn gång på gång i vardagen. 

• Milo21130

Okej tack för alla input, inte bara positivt hör jag men det är såklart fine. Håller med om att Molly är kanske lite av ett hundnamn, Lisa ja kanske lite tråkigt och Mimmi kommer stavas med två M för att underlätta och numera tror vi att det är rätt accepterat som namn inte bara smeknamn. Även om det inte skulle spela så stor roll. Tror vi kör på det - Ciao!

• Anonym (Ana)

Elina, Emma eller Elisa passar bättre tycker jag.

• trollhona
    Milo21130 skrev 2024-12-28 20:56:54 följande:
    Mimi, Mollie eller Lisa?

Hej,

Jätte svårt!!

Mimi/Mimmi tror jag det kommer bli mycket kopplingar till Mimmi Pigg, Muses flickvän. Men om ni väljer namnet så stava det med två M" för "mimi" är ett annat namn/uttal är Mimmi.

Mollie är det jag gillat bäst av era förslag, tycker det passar fint med broderns namn också.

Lisa etablerat namn men ack så trist, ingen favorit hos mig.
  • Anonym (qwerty)

"Lisa Frank" Hahaha nej nej nej, om brorsan haft ett annat namn kanske. Känns som det är en hund ni döper och inte ett barn.
    Ge henne ett namn som Elizabeth eller Mathilda, så kan ni kalla henne för putinutt-smeknamn.

Svar på tråden Mimi, Mollie eller Lisa?