• Anonym (08P)

Lämna eller inte?

Har små barn och en sambo med vilken det aldrig kommer att bli bra. Vi har noll kemi och inget att prata om. Men jag stannar för barnens skull. 

Jag är så jäkla villrådig.

Sambon vill ta allt till en ny nivå med husköp och allt men jag får panik bara.

• Svar på tråden Lämna eller inte?
  • Fjäril kär

Vore det inte ärligare att lämna och stå för att du inte längre har känslor?  Så kan ni istället få chansen att hitta lycka på annat håll.

Allt annat är ju faktiskt oschysst mot er alla inklusive barnen.  

• Lynx123

Men det är.ju för barnens skull du INTE ska vara kvar i ett dåligt förhållande.

• Dexter dot com

Om relationen är dålig och aldrig kommer bli bättre så lämnar man för allas skull.

• Anonym (Porsche)

Skulle du själv vilja leva i en omvänd relation där du är jättekär och ser fram emot förlovning och hus och han bara låtsas och inte är kär längre? 
    Du skulle väl vara förkrossad? 

Så varför är det okej att du lurar honom? 

• Heggesippus

För ett antal år sedan fick jag höra att en barndomkamrats vänner hade skilt sig. När jag beklagade sade han: "Det borde de gjort för länge sedan".

Vårt barn i nedre tonåren blev lättat när jag beslöt mig för skilsmässa.

Vill du att dina barn ska växa upp i ett kärlekslöst förhållande? Sätt ner foten nu. Jag har hört många liknande historier om personer som går och harvar i dåliga relationer. Det verkar som det är på tok för många väntar för länge med att separera 

Har du sagt vad du känner? Föreslagit familjerådgivning? Han kan inte gissa sig till vad du känner och vill. Har hört många historier också om män som blivit helt överrumplade när de fått höra att deras partner vill separera. De har inte lagt märke till de sublima signaler och ibland direkta för de inte har tagit dem på allvar förrän det är för sent.

• Anonym (08P)
    Anonym (Porsche) skrev 2024-12-29 10:39:23 följande:

Skulle du själv vilja leva i en omvänd relation där du är jättekär och ser fram emot förlovning och hus och han bara låtsas och inte är kär längre? 
    Du skulle väl vara förkrossad? 

Så varför är det okej att du lurar honom? 

Sambon är allt annat än kär i mig. Förlovning o giftemål är inte på tapeten. 
  • Anonym (08P)
    Heggesippus skrev 2024-12-29 11:09:39 följande:

För ett antal år sedan fick jag höra att en barndomkamrats vänner hade skilt sig. När jag beklagade sade han: "Det borde de gjort för länge sedan".

Vårt barn i nedre tonåren blev lättat när jag beslöt mig för skilsmässa.

Vill du att dina barn ska växa upp i ett kärlekslöst förhållande? Sätt ner foten nu. Jag har hört många liknande historier om personer som går och harvar i dåliga relationer. Det verkar som det är på tok för många väntar för länge med att separera 

Har du sagt vad du känner? Föreslagit familjerådgivning? Han kan inte gissa sig till vad du känner och vill. Har hört många historier också om män som blivit helt överrumplade när de fått höra att deras partner vill separera. De har inte lagt märke till de sublima signaler och ibland direkta för de inte har tagit dem på allvar förrän det är för sent.

Det är jag som är mannen.
  • Anonym (C)
    Anonym (08P) skrev 2024-12-30 22:04:27 följande:
    Då är det väl bättre att göra slut. 
  • Anonym (Porsche)
    Anonym (08P) skrev 2024-12-30 22:04:27 följande:
    Och ni är ihop för att...? 
Svar på tråden Lämna eller inte?