Vanligt att medicinsk abort i vecka 5 misslyckad?
Hej. Jag genomgick en medicinsk abort i vecka fem för snart två veckor sen. Är fortfarande lite illamående, och har ont från livmodern varje dag, är svullen om magen. Ibland halsbränna. Men än så länge har jag inga fler symptom än dom jag hade innan aborten.Jag känner mig väldigt orolig att aborten inte fungerat. Jag blödde i totalt två dygn och sen inget mer. Blödde dock väldigt mycket och höll på att svimma flera gånger. Kom ut flera klumpar i diametern av en snusdosa typ. Varit i kontakt med vården självklart som nu gett mig en tid hos läkare 2 januari.
Letar nu efter er som har samma erfarenheter och någon att bolla med. Är detta normalt? Kan jag ha dessa symptom och samtidigt ha blödigt under så kort tid oxe ändå har det fungerat? Och kan en medicinsk abort i så tidigt skede faktiskt misslyckas?
Att tillägga så har jag två barn, som jag burit och fött. Så jag vet hur det känns att vara gravid. Med båda så var jag VÄLDIGT illamående och det eskalerade fort till kräkningar. Nu ?endast? lite illamående men nästan hela tiden.? jag tar absolut inte lätt på detta och ser inte abort som en enkel lösning. Det fungerar helt enkelt inte med ett till barn i vårt liv just nu :(