• MiaS86

Söker någon som också har relationsproblem.

Jag är gift och har två små barn med en man där vår relation är dålig. 

Det var inte förrän jag fick barn som jag förstod hur svårt det är att lämna någon. Det spelar ingen roll vad andra säger, jag är inte redo att skiljas från mina barn halvtid. De är 4 år och 2 år bara. 

Min man är väldigt respektlös mot mig, är arg jämt för inget och svär hela tiden. Jag vet att han är trött men det gör det inte okej. Han är hjälpsam med allt i hemmet och vi kan ha trevligt som en familj tillsammans men i övrigt. Utöver det är han helt ointresserad av någon fysisk kontakt. Han tycker en 20 sekunder kram är länge och säger att han inte har behov av mer. Jag är istället en person som är väldigt fysisk. Om jag blir ledsen så vill han aldrig trösta mig utan hans reaktion kan istället bli ilska, som att jag vill något om jag är ledsen. Han säger att han vet att han har dåligt humör och kort stubin men är inte villig att göra något åt saken. 

Jag har försökt så länge och vi har bra stunder men det är absolut mer dåligt än bra. Jag har inte styrkan att lämna just nu. Allt jag vill är att ha en lugn och snäll man och jag är rätt bruten av det här. 

Jag skulle behöva prata med någon som kanske är i samma situation, kvinna som man. 

• Svar på tråden Söker någon som också har relationsproblem.
  • målvakten

Inte riktigt i samma situation som dig men har det skakigt i min egen relation nu.
    Har äldre barn. (tonåringar)

Pratar gärna om hur man har det och hur valet av att lämna eller ej kan vara svårt eller jobbigt.

If I offended you, you needed it.
  • Anonym (Big dick)

Jag är i en liknande situation där min partner tyckte att jag var för krävande med närhet, jag är väldigt fysisk, tycker om kramar, sex, en hand på rumpan, en smekning när man går förbi osv men partnern uppskattar inte det. 

Fick ofta frågan på slutet varför vi inte hade sex längre, jag hade slutat försöka och tog hand om det själv istället... 

Har också småbarn och det gör så ont att behöva vara utan 50% av tiden! 

• Anonym (Prata med)

Du behöver prata med honom med kanske med någon av hans familj, syster, far etc...
    Jag märker med vad du berättar att du gifter dig för tidigt. Ungar i nuförtiden gifter sig så tidigt liksom man går till affären. Man behöver leva med personen ett tag innan dess, känna personen på riktigt innan dess. 
    Äktenskap är inte hela världen, man är inte tvungen att gifta sig. 
    Du behöver tänka redan alternativ att skilja sig för han verkar inte respektera dig, älska inte dig etc...
    Varför lida där? 

• Anonym (Separerad)

Jag lämnade en väldigt dålig relation i våras. Det gick så pass långt att det var enda alternativet, annars riskerade jag att förlora mina barn. Jag hade under hösten året innan sagt att jag inte orkade längre men inte tagit steget fullt ut av olika anledningar. Mina barn är lite äldre än dina (mellanstadiet). 

Jag och exet var tillsammans i dryga 20 år. Enligt honom så är jag roten till allt ont, hans humör, hans alkoholproblem, jag tog inget ansvar, jag fick höra fula ord när jag gjorde något fel, fick inte vara på dåligt humör eller låta fel. 

Jag ville ha närhet men all närhet skulle leda till sex. Älskar att sova nära men det fick jag inte heller för "det blir för varmt". 

Barnen ville inte ta hem kompisar eftersom de inte visste hur pappa skulle vara utan följde med kompisar hem istället efter skolan. 

Sedan vi flyttade har det knappt gått en vecka utan att det minst en dag i veckan är åtminstone ett extra barn här hemma. Jag har fått höra att jag är gladare, har mer tålamod och är tramsigare (busar mer med barnen).

Detä är med pappa på lov och ungefär varannan helg då han flyttat så att det inte fungerar med skolan att bo varannan vecka (för långt avstånd, tydligen också mitt fel). 

Han ville att vi skulle gå i parterapi nu när jag till slut sa stopp. Det flertalet gånger jag föreslagit det tidigare genom åren har det viftats bort med att "det behövs inte, det är bara att du ändrar dig så har vi inga problem". 

Svar på tråden Söker någon som också har relationsproblem.