Skyddade personuppgifter
Min mamma (som inte direkt är någon frisk människa) har på grund av att hon har bråkat med min min sambo gjort flera anonyma socanmälningar. Till slut polisanmälde jag men det hade gått för lång tid då för att de skulle kolla upp vem det var (även om jag visste). Vissa saker var väldigt extrema och fantasifulla, till exempel att jag skulle flytta utomlands och sälja min då 7-åriga dotter till prostitution ..och socialtjänsten förstod att det bara var för att förstöra och hämnas.
Har sagt till henne att jag kommer att polisanmäla direkt och bryta helt och hållet med henne om det händer igen och efter det har det inte hänt men lever hela tiden med rädslan att hon ska börja igen. Det är inte bara socanmälningar utan hon har gjort annat mot andra också (bland annat min pappa), jag tänker att det nästan inte finns några gränser för vad hon skulle kunna hitta på.. Ringa hyresvärdar , störningsjour, banker, arbetsplatser .. jag vet inte. Är dessutom höggravid nu och det här stressar mig en del.
Det enda jag skulle kunna göra om hon börjar igen förutom att polisanmäla (finns ju risk att det läggs ner) är att flytta och bryta helt med henne men visst borde jag kunna få skyddade personuppgifter på grund av det här? Jag tänker att det är svårare för henne att hitta på saker om hon inte har någon aning om var jag bor. Kanske till och med skulle kunna byta namn och efternamn isåfall.
Vad tror ni , kan jag få skyddade personuppgifter på grund av det här om hon skulle börja igen? Eller ska jag behöva flytta utomlands isåfall? Det borde ju inte vara så att man ska behöva det när man utsätts för sånt här.