• Anonym (Jas)

Misstag på jobb

Hej
    Jag har jobbat på mitt jobb under detta året och trivs bra där men på senaste tiden har jag bara göra en massa fel hela tiden. Det är väl inte grova fel men ändå saker som kan skapa irritation hos kollegor eller tex samordnare/chef. Jag blir så ledsen för att varje vecka är det något nytt så att så fort jag släppt en sak har jag gjort en ny. Jag tar lärdom och gör ju inte om samma misstag men istället gör jag något helt annat fel. Och jag mår ganska dåligt av detta för jag hatar att göra fel och känna mig misslyckad. Sedan har jag varit omtyckt på mitt jobb innan men nu är jag bara rädd att folk ska tycka illa om mig pga detta. Sedan undrar jag varför jag börjat göra fel nu när jag inte gjort det innan. Jag känner mig inte mer stressad än vanligt eller mår dåligt av något annat 

• Svar på tråden Misstag på jobb
  • Anonym (Jag)

Du kanske gör fel just för du är nervös att göra fel.
    Ta det lugn och var extra noggrann 

• Anonym (Jas)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-27 18:26:36 följande:

Du kanske gör fel just för du är nervös att göra fel.
    Ta det lugn och var extra noggrann 

Ja. Tänkom det har skapat en kedjeffekt. Försöker ändå ta det lugnt
  • Mkay

Försök släppa det som hänt och fokusera på att utföra ett bra jobb från och med nu. var noggrann och fokuserad på jobbet, se till att sova och äta bra så detta blir lättare.

• Anonym (Göran)

Tänk också på att visa tuttarna alltid är ett säkert get out of jail-card. Du vet att du har en backup att använda.

• Anonym (Jas)
    Anonym (Göran) skrev 2024-12-29 03:46:13 följande:

Tänk också på att visa tuttarna alltid är ett säkert get out of jail-card. Du vet att du har en backup att använda.

Tack för tipset. jag gjorde det och fick ett samtal av chefen dagen efter så nu är jag utan jobb och har dåliga referenser. 

har Du själv provat att ta av dig på jobbet? 
  • Anonym (Jas)
    Anonym (Göran) skrev 2024-12-29 03:46:13 följande:

Skriv något seriöst istället eller så behöver du inte svara alls 
Svar på tråden Misstag på jobb