• Anonym (F)

Våning 0

Är det sämre att bo på markplan? Det är en väg ganska nära. 

• Svar på tråden Våning 0
  • Anonym

En del trivs i markplan, med kontakten med jorden, gräset och marken. Man älskar att sitta på en uteplats. Det är livet.

• Anonym (F)

Jag undrar om det kan bli problem med rökning. Om folk röker på innergård eller folk som kommer gående utanför röker. Då kan det kanske komma in genom ventilationen?

• Anonym (Donna)

Den enda, men stora, nackdelen jag känner är att risken för inbrott ökar markant. Skulle inte heller våga sova med öppet fönster, eller knappt våga vädra ens dagtid.

Ev rökare har jag inte ens tänkt på.

Jag har bott i markplan i många år, dock inte ensam. Numera då jag lever själv i min tvåa vill jag definitivt inte ha markplan.

• Anonym (A)

Skulle mer tänka på närheten till vägen, i och för sig spelar inte vilken man bor på någon roll då.

• Anonym (F)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-27 19:01:53 följande:

Den enda, men stora, nackdelen jag känner är att risken för inbrott ökar markant. Skulle inte heller våga sova med öppet fönster, eller knappt våga vädra ens dagtid.

Ev rökare har jag inte ens tänkt på.

Jag har bott i markplan i många år, dock inte ensam. Numera då jag lever själv i min tvåa vill jag definitivt inte ha markplan.

Jo säkerheten är en stor grej. Det är ett oroligt område och jag ska bo själv. 
  • Anonym
    Anonym (F) skrev 2024-12-27 18:58:34 följande:

Jag undrar om det kan bli problem med rökning. Om folk röker på innergård eller folk som kommer gående utanför röker. Då kan det kanske komma in genom ventilationen?

Nej, det är inget problem
  • Anonym (sista problem)
    Anonym (F) skrev 2024-12-27 19:08:57 följande:
    Då skulle jag absolut inte välja markplan. Rökning är ditt sista problem.
  • Anonym (Therese)

Ligger uteplatsen om du har en sådan mot vägen?

• Anonym (Donna)
    Anonym (F) skrev 2024-12-27 19:08:57 följande:
    Då hade jag inte valt markplan, inte på några villkor.

Visst, jätteskönt på sommaren under ett par månader. Men resten då?
  • Anonym (L)

Jag bodde på markplan med mitt barn under några år. Det var ett jättefint ställe med uteplats och en liten trädgård som bara vi använde. Det var som att bo i radhus. 

Allt var toppen tills vi hade inbrott. Då var allt förstört eftersom jag aldrig kände mig trygg där igen. Bara tanken  på att någon/några hade gått runt i vårt hem och rotat bland våra saker var hemsk, för att inte tala om rädslan för att någon skulle ta sig in när vi var hemma. 

Vi flyttade till en lägenhet på fjärde våningen med säkerhetsdörr. 

Om du ska bo ensam i ett oroligt område ska du absolut inte bo på markplan. 

• Anonym (F)
    Anonym (Therese) skrev 2024-12-27 19:14:31 följande:

Ligger uteplatsen om du har en sådan mot vägen?

Nä vägen ligger längst ena sidan av huset. En liten uteplats finns med utsikt mot innergården.
  • Anonym (Therese)
    Anonym (F) skrev 2024-12-27 19:28:04 följande:
    Nä vägen ligger längst ena sidan av huset. En liten uteplats finns med utsikt mot innergården.
    Är det en bilväg som låter mycket? Är det et tryggt o lugnt område? Hur känner du i och med inbrottsrisk o säkerhet att bo på markplan? 
Svar på tråden Våning 0